loader image

جستجو

تایمز اسرائیل:
تشکیل جلسه کابینه امنیتی بر سر رگبار راکت از لبنان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه«تایمز اسرائیل» در گزارشی از تشکیل جلسه کابینه امنیتی بر سر رگبار راکت از لبنان، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه تایمز اسرائیل در گزارشی خبر داد:کابینه رده‌بالای امنیتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، پنجشنبه ‌شب، ساعاتی پس از رگبار شلیک ۳۴ راکت از لبنان به ناحیه شمال این کشور، تشکیل جلسه داد؛ در ۱۷ سال گذشته حمله‌ای در چنین ابعاد بزرگی سابقه نداشته است.

غروب دیروز چندین خمپاره به نزدیکی شهر متولا در شمال اسرائیل(رژیم صهیونیستی)،  اصابت کرد، اما آسیب جانی یا مالی ببار نیاورد.

ارتش‌ اسرائیل حمله بعدازظهر را به گروه تروریستی حماس نسبت دادند که در اردوگاه‌های پناهندگی فلسطینیان در جنوب لبنان حضوری پررنگ دارد.

گمان می‌رود اسرائيل(رژیم صهیونیستی)،  به این حمله پاسخی محکم بدهد و در عین حال از بروز زدوخورد غیرقابل کنترل احتراز کند.

هنوز معلوم نیست واکنش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)،  بر لبنان تمرکز خواهد داشت یا به هدف‌های حماس در نوار غزه حمله خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو در شروع جلسه کابینه امنیتی، با ارجاع به بحران ملی بر سر برنامه اصلاح نظام قضایی دولت خود گفت مناظرات داخلی فعلی در جامعه اسرائیل مانع از پاسخ محکم به خشونت‌های بالاگرفته نخواهد شد.

او گفت «همه ما، بدون استثنا، در این خصوص متحدیم» و افزود که کشور «به دشمن حمله متقابل خواهد کرد. دشمن بهای هر اقدام خصمانه خود را خواهد پرداخت.

دشمنان ما بار دیگر خواهند آموخت که در زمانی که صبر ما به آزمون گذاشته می‌شود، شهروندان اسرائیل دوشادوش و متحد می‌ایستند.»

شماری از شهرها، از جمله نحاریا و کیریات شمونا در شمال، اشکلون در جنوب و ریشون لزیون و نس زیونا در مرکز، با احتمال وقوع حمله‌های بیشتر، اعلام کردند پناهگاه‌های عمومی بمب را می‌گشایند.

ارتش‌ اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، هنوز در این مقطع دستورالعملی برای گشایش پناهگاه‌ها نداده است.