loader image

جستجو

America's effort to produce biological weapons

اسپوتنیک:
تلاش آمریکا برای تولید سلاح های بیولوژیکی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «اسپوتنیک» در یادداشت خود با اشاره به تلاش آمریکا برای تولید سلاح‌های بیولوژیکی،‌ تاکید کرد: برای دستیابی به جایگاه رهبری جهان، آمریکا باید برتری نظامی خود را حفظ کند و یکی از راه‌های انجام این کار، ساخت سلاح‌های بیولوژیکی بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه اسپوتنیک در یادداشت خود نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد «جان بولتون» -مشاور امنیت ملی سابق آمریکا- یکی از اعضای تدوین و تهیه سندی درباره نیاز آمریکا به تولید سلاح بیولوژیکی برای نوسازی ارتش آمریکا و همچنین تضمین رهبری آمریکا بر جهان است.

«ایگور کریلف» -فرمانده نیروهای حفاظت رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه- در نشست خبری گفت: تحقیقات جاری در آمریکا درباره توسعه عوامل بیماری‌زا ما را مجبور می‌کند.

در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مسئول تهدیدهای بیولوژیکی تجدید نظر کنیم و یکی از این مقامات جان بولتون است که پیشتر به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا کار کرده است.

کریلف افزود جان بولتون سال 2001 نیز ریاست هیئت آمریکایی در پنجمین کنگره بازنگری کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی را بر عهده داشت.

در نتیجه رایزنی‌ها، طرف امریکایی همکاری در زمینه‌ساز و کار تحقیق را به طور کامل متوقف کرد و از عملیات پیشنهادی برای تحقیق از سایت‌ها و مراکز احتمالی انبار و ذخیره‌سازی تسلیحات بیولوژیکی را به این بهانه که تهدیدی برای منافع ملی آنان است طفره رفت و شانه خالی کرد.

کریلوف با یادآوری درخواست روزنامه‌ای از آمریکا برای برداشتن گام‌هایی برای حفظ برتری نظامی خود در اعماق قرن بیست و یکم، گفت: گزارش بولتون در سپتامبر 2000 را در نظر بگیرید «بازسازی دفاع آمریکا».

در این مقاله اشاره شده است که برای دستیابی به جایگاه رهبری جهان، آمریکا باید برتری نظامی خود را حفظ کند و یکی از راه‌های انجام این کار، ساخت سلاح‌های بیولوژیکی بود.