loader image

جستجو

Riyadh seeks to establish formal relations with Israel

وال استریت ژورنال:
تلاش ریاض برای ایجاد روابط رسمی با اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «وال استریت ژورنال» در مقاله‌ای  از تلاش ریاض برای ایجاد روابط رسمی با اسرائیل خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه وال استریت ژورنال در مقاله‌ای افشا کرد عربستان در حال مذاکره جدی با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای ایجاد روابط تجاری و دستیابی به توافقات امنیتی جدید است.

اگرچه عربستان، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ روابط دیپلماتیکی نیز با آن ندارد، اما پادشاهی ریاض در حال گسترش مذاکرات محرمانه خود با مقامات این کشور است که می‌تواند سیاست غرب آسیا را تغییر داده و به چندین دهه دشمنی بین دو طرف در منطقه پایان دهد.

با کمک دولت بایدن، عربستان و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در تلاش برای میانجیگری توافقی هستند که می‌تواند به هواپیماهای تجاری اجازه بیشتری برای پرواز از حریم هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بر فراز این پادشاهی داده و راه را برای ریاض در ارتباط با کنترل کامل دو جزیره راهبردی در دریای سرخ هموار کند.

در عین حال، امکان سفر شماری از تاجران اسرائیلی به عربستان فراهم شده است، زیرا دو طرف به دنبال تعمیق روابط اقتصادی خود هستند.

دولت عربستان این اقدامات را انجام می دهد؛ زیرا می‌بیند که حمایت از روابط با اسرائیل در میان افکار عمومی خود افزایش یافته است.

بر این اساس، منابع آگاه ادعا کردند که خالد بن سلمان، پسر ملک سلمان پادشاه عربستان در سفر اخیر خود به واشنگتن به مقامات آمریکایی گفته است که نظرسنجی‌‌ها نشان می‌دهند نظر مردم به سمت حمایت از رابطه با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تغییر کرده است.