loader image

جستجو

The White House's attempt to justify America's withdrawal from Afghanistan

اکسیوس:
تلاش کاخ سفید برای توجیه خروج آمریکا از افغانستان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه خبری « اکسیوس» در گزارش خود از تلاش کاخ سفید برای توجیه خروج آمریکا از افغانستان خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه خبری اکسیوس در گزارش خود نوشت:‌ دولت بایدن قصد دارد یادداشت جدیدی در کنگره منتشر کند که تصمیم سال گذشته جو بایدن برای خروج از افغانستان را توجیه می‌کند.

موضوع یادداشت جدید کاخ سفید، دفاع از تصمیم جو بایدن به بیرون کشیدن نظامیان این کشور از افغانستان است. در این سند ادعا شده است خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان باعث تقویت امنیت ملی آمریکا شده است، زیرا شمار بسیار زیادی از مأموران نظامی و اطلاعاتی آمریکا از تمرکز بر افغانستان رها شدند.

این یادداشت درحالی منتشر می‌شود که بسیاری از افراد در واشنگتن همچنان به دنبال یافتن پاسخ سئوالات خود درباره چرایی خروج ناقص آمریکا از افغانستان هستند. جمهوری‌خواهان به طور ویژه قصد دارند از یکمین سالگرد خروج آمریکا از افغانستان برای بررسی مجدد قصورهایی استفاده کنند که باعث شد پایتخت افغانستان خیلی سریع به دست طالبان بیفتد.

جمهوری‌خواهان روز یکشنبه گزارشی موقتی منتشر و در آن تشریح کردند که از نظر آن‌ها دولت آمریکا در زمینه آماده شدن برای خروج از افغانستان، چه قصورهایی داشت.

در گزارش حزب جمهوری‌خواه به ریاست مایکل مک کوال، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و عضو ارشد کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، ادعا شده است که دولت بایدن تصمیم‌گیری درباره چگونگی تخلیه غیرنظامیان از کابل را به ساعت پایانی سقوط شهر کابل در برابرطالبان، موکول کرده بود. هیچ برنامه‌ریزی صورت نگرفت و هیچ برنامه‌ای هم اجرا نشد.

در این یادداشت استدلال می‌شود که گزارش حزب جمهوری‌خواه مملو از ادعاهای نادرست است. در این یادداشت تقصیر بر گردن دونالد ترامپ گذاشته می‌شود که در سال 2020 با طالبان توافق کرده بود تا نیروهای نظامی آمریکا را تا ماه می 2021 از منطقه خارج کند.