loader image

جستجو

China and Israel

جروزالم پست:  همکاری چین و اسرائیل باعث نگرانی آمریکا است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت تازه خود به‌نقل از یک مقام آمریکایی درباره نگرانی واشنگتن بابت سرمایه‌گذاری‌های چین در اسرائیل نوشت: سرمایه‌گذاری چینی‌ها در رژیم صهیونیستی خطری مشترک برای منافع ملی آمریکا و اسرائیل خواهد داشت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه جروزالم پست در یادداشت تازه خود نوشت:رسانه‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) گزارش دادند که دولت آمریکا به دلیل ناخشنودی از موافقت دولت یهود با ادامه سرمایه‌گذاری‌های چین در این کشور، به دولت نفتالی بنت «هشدار» خواهد داد.

همزمان یک مقام ارشد وزارت امور خارجه در دولت جو بایدن تایید کرد که «آنتونی بلینکن» -وزیر خارجه- در دیدار خود با «یائیر لاپید» -وزیر خارجه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- در مورد خطرات ناشی از همکاری‌های رژیم صهیونیستی و چین، با صراحت سخن خواهد گفت.

مقام آمریکایی تاکید کرد کهً آنتونی بلینکن «صادقانه» به همتای اسرائیلی خود خواهد گفت که ادامه همکاری و سرمایه‌گذاری چینی‌ها در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) «خطری مشترک برای منافع ملی» آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

مقامات دولت جو بایدن به تازگی نیز با «ایال خولاطا» -مشاور امنیت ملی دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- که به واشنگتن سفر کرده بود، درباره همکاری‌های اسرائیلی- چینی سخن گفته‌اند.

اما مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا این هفته تایید کردند که نگرانی‌های دولت بایدن در خصوص برخی مسائل خاص در همکاری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و چین، کماکان باقی مانده است.

به نوشته رسانه‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، هرچند امارات نیز با چین همکاری‌ گسترده دارد و از جمله از فن‌آوری‌ چینی هوآوی در سیستم ارتباطی خود استفاده می‌کند، اما سرمایه‌گذاری و همکاری دو کشور، بیشتر باعث نگرانی آمریکا است.