loader image

جستجو

The UAE's security and political blow to America1

کویینسی:
حامیان افزایش بودجه دفاعی آمریکا در کنگره

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در یادداشت تازه خود با اشاره به حامیان افزایش بودجه دفاعی آمریکا در کنگره،‌ تاکید  کرد: دلیل کمی وجود دارد که فکر کنیم رهبران جمهوری‌خواه وضعیت را تغییر خواهند داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده کویینسی در یادداشت تازه خود نوشت:به‌رغم عملکرد ضعیف در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان برای اولین بار از سال 2016 مجلس نمایندگان را پس بگیرند.

این تغییر به طور بالقوه امکان تأثیرگذاری بر طیف گسترده‌ای از سیاست‌ها را در پی داشته و بدون شک به مجموعه‌ای از جلسات استماع در مورد همه چیز از عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان گرفته تا معاملات تجاری هانتر بایدن منجر خواهد شد.

اما در مورد هزینه‌های دفاعی، دلیل کمی وجود دارد که فکر کنیم رهبران جمهوری‌خواه وضعیت را تغییر خواهند داد.

برای درک چرایی این امر، کافی است اجمالا به دو مورد از تاثیرگذارترین کسانی که در مجلس نقش مهمی در سیاست دفاعی دارند، یعنی روسای کمیته‌هایی که بر هزینه‌ها و خدمات نیرو‌های مسلح نظارت دارند، نگاهی بیندازیم.

جمهوری‌خواهانی که انتظار می‌رود این نقش‌ها را در مجلس طی سال آینده بر عهده بگیرند، هر دو برای بالا نگه داشتن بودجه پنتاگون انگیزه قوی دارند.

مایک راجرز، نماینده آلاباما احتمالاً به‌عنوان جانشین آدام اسمیت، نماینده واشنگتن، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان خواهد شد. به‌رغم اصرار پنتاگون بر اینکه در جریان درخواست بودجه خود، قبلاً شرایط اقتصادی را در نظر گرفته، راجرز یکی از حامیان اصلی تلاش‌ها برای افزایش هزینه‌های دفاعی به دلیل نرخ تورم بالا بوده است.

او همچنین در این دوره بیش از 400 هزار دلار از سازندگان تسلیحات دریافت کرده است که این امر او را به بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های مالی از کارزارهای صنایع دفاعی در انتخابات 2022 تبدیل می‌کند و منطقه‌ای که راجرز نماینده آن است، از جمله بخش‌هایی از شهرستان‌های کالهون و تالادگا در سال گذشته روی هم بیش از 200 میلیون دلار پول از سازندگان ادوات دفاعی به دست آورده‌اند.

البته راجرز در این زمینه فقط اندکی از سلف دموکرات خود جلوتر است که بیش از 300 هزار دلار از هزینه‌های تبلیغاتی خود را از صنایع تولید‌کننده ادوات دفاعی دریافت کرده و از ناحیه‌ای انتخاب شده بود که در سال 2021، 8.5 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری این نوع صنایع را دریافت کرده بود. اما با کمی تفاوت زمانی بیشتر می‌توانیم به کمیته تخصیص بپردازیم که در حال حاضر ریاست آن بر عهده نماینده ترقی‌خواه رزا دلاورو است.

به‌رغم اینکه دلاورو پول نسبتا کمی از صنایع دفاعی در منطقه خود جذب کرده، اما مدت‌هاست که پیشتاز بالا نگه داشتن بودجه نظامی بوده است. همانطور که در وب ‌سایت او ذکر شده، اولویت اصلی سیاست او این است که سرازیر شدن هزینه‌های دفاعی را به ایالتی که از آن انتخاب شده است تضمین کند، حتی اگر این کار به معنای ادامه تلاش‌ها برای تامین بودجه برنامه‌های بحث‌ برانگیز و پرهزینه مانند ساخت اف-35 باشد.

محتمل‌ترین جانشین او کای گرنجر از ایالت تگزاس است. گرنجر از حامیان سرسخت ساخت جنگنده‌های اف-35 و وی 22  اوسپری است و می‌گوید که ساخت این جنگنده‌ها برای امنیت ملی آمریکا ضروری هستند و نقشی حیاتی در استراتژی‌های تهاجمی و دفاعی ارتش این کشور دارند. کارزار انتخاباتی او همچنین بیش از 200 هزار دلار از شرکت‌های دفاعی نصیب خود کرده است. منطقه‌ای هم که وی از آن انتخاب شده است و شامل بخش‌هایی از شهر تارانت می‌شود، سال گذشته بیش از 12 میلیارد دلار هزینه از صنایع نظامی بودجه دریافت کرده است.

در مجموع، 15 نفر از  16 دریافت‌کننده برتر بودجه برای کارزار انتخاباتی خود از صنایع دفاعی در مجلس، اعضای یک یا هر دو کمیته هستند. تنها استثناء از این قاعده، استیو اسکالیز است که شانس بیشتری برای تصاحب اکثریت در کنگره جدید دارد.

این سرمایه‌گذاری‌ها در کارزار‌های انتخاباتی تنها بخش کوچکی از هزینه‌هایی است که در این زمینه می‌شود.

طبق گزارش اپن سیکرت، پیمانکاران دفاعی در حال حاضر بیش از 100 میلیون دلار صرف تلاش‌های لابی‌‌گری خود در سه ماهه اول سال 2022 کرده‌اند و این رقم تنها زمانی افزایش خواهد یافت که سازندگان تسلیحات، آخرین تلاش خود را برای افزایش بودجه دفاعی سال آینده به کار گیرند.