loader image

جستجو

Patrick Crow, center with flag, and his brother Andrew, left, of Pittsburgh, attend a peace vigil in support of Israel at the Jewish Federation of Pittsburgh, in Pittsburgh, Friday, May 21, 2021. (AP Photo/Gene J. Puskar)

گیت استون:
حمایت از اسرائیل و صرف‌نظر از دولت آن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «گیت استون» در مقاله‌ای به بررسی موضوع حمایت از اسرائیل و صرف‌نظر از دولت آن، پرداخت و تاکید کرد: دولت‌ها و سیاست‌ها تغییر می‌کنند و حمایت از تنها دموکراسی در غرب آسیا باید پایدار بماند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده گیت استون در مقاله‌ای به‌قلم «آلن درشوویتز» نوشت: دولت‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بر اساس نتایج انتخابات روی کار می‌آیند و می‌روند.

اسرائیل (رژیم صهیونیستی)در چهار سال گذشته پنج مورد از چنین دولت‌هایی را تجربه کرده است.

اما حمایت یک فرد از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نباید با موافقت یا مخالفت او با نتیجه یک انتخابات خاص ارتباطی داشته باشد.

برای مثال، آیا حمایت افراد از آمریکا به این بستگی دارد که دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان در یک زمان معین کنترل را در دست دارند یا خیر؟

یک آمریکایی میهن‌پرست باید بایستد و به پرچم ستاره‌دار سلام کند، حتی زمانی که با سیاست‌های دولت مخالفت می‌کند.

برای تغییر چنین سیاست‌هایی باید سخت تلاش کرد. گاهی اوضاع تغییر می‌کند. گاهی تغییر نمی‌کند. این نشان‌دهنده‌ دموکراسی در یک کشور است.

همچنین می‌توان بدون توجه به سیاست‌های خاص اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، یک صهیونیست پرشور بود، این موضوع صرفا به این معنی است که شخص به مفهوم یک دولت-ملت امن و دموکراتیک برای یهودیان اعتقاد قوی داشته باشد، تمام معنای صهیونیسم همین است.

همانطور که«بیل کلینتون» -رئیس‌جمهور وقت آمریکا- یک بار شکایت کرد: «اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک دموکراسی است، لعنت به آن!»

معنی حرف او این بود که او می‌تواند به‌سادگی با رهبر یک متحد غیردموکراتیک تماس بگیرد و به او بگوید که چه کار کند.

او نمی‌توانست این کار را با اسرائیل (رژیم صهیونیستی )انجام دهد، جایی که شهروندان تصمیم می‌گیرند دولتشان چه کاری انجام دهد.

دموکراسی نتایج خوبی را تضمین نمی‌کند. این سیستم فقط یک روند عادلانه را تضمین می‌کند.

کسانی که به طور قابل درکی با نتیجه انتخابات اخیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مخالف هستند، باید بدانند که این نتیجه حاصل عواملی است که عموماً بر انتخابات دموکراتیک تأثیر می‌گذارد: تغییر جمعیت، ملاحظات اقتصادی، تهدیدهای خارجی و متغیرهای متعدد دیگر.

پس لطفاً با نزدیک شدن به تولد 75 سالگی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، به تصویر کلی نگاه کنید: هیچ کشوری در سه ربع قرن اول زندگی خود به اندازه اسرائیل (رژیم صهیونیستی)به جهان کمک نکرده است.

هیچ کشوری که با خطراتی قابل مقایسه با خطراتی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با آن مواجه است، سابقه بهتری در زمینه حقوق بشر، رعایت حاکمیت قانون و نگرانی برای غیرنظامیان دشمن نداشته است.

دولت‌ها و سیاست‌ها تغییر می‌کنند. حمایت از تنها دموکراسی در غرب آسیا باید پایدار بماند.