loader image

جستجو

Republican support for Pelosi's visit to Taiwan

ایبوک تایمز:
حمایت جمهوری‌خواهان از سفر پلوسی به تایوان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «ایپوک تایمز» در گزارش تازه خود از حمایت جمهوری‌خواهان از سفر پلوسی به تایوان خبر داد،‌ نوشت: کاخ سفید معتقد است که هیچ چیز غیرعادی در مورد سفر رئیس مجلس وجود ندارد.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه ایپوک تایمز در گزارش تازه خبر داد: 26 جمهوری‌خواه، از جمله میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، بیانیه‌ای مشترک امضا کردند که در آن حمایت از سفر «نانسی پلوسی» -رئیس مجلس نمایندگان آمریکا- به تایوان را اعلام کردند و تاکید کردند که این سفر تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال چین و تایوان ایجاد نکرده است.

سنس کوین کرامر و دن سالیوان تلاش برای امضای این سند را پس از ورود پلوسی به تایپه در روز سه‌شنبه رهبری کردند.

در این بیانیه آمده است: «ما از سفر نانسی پلوسی به تایوان حمایت می کنیم.»

«برای چندین دهه، اعضای کنگره آمریکا، از جمله روسای قبلی مجلس، به تایوان سفر کرده‌اند. این سفر مطابق با سیاست چین واحد است که ما به آن متعهد هستیم. ما همچنین در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، به تمام عناصر قانون روابط تایوان متعهد هستیم.»

کاخ سفید معتقد است که هیچ چیز غیرعادی در مورد سفر رئیس مجلس وجود ندارد و بارها خاطرنشان کرد که هیئت‌های کنگره بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای از تایوان بازدید می‌کنند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «رئیس مجلس حق دارد از تایوان بازدید کند و او نیز قبلاً بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای از تایوان بازدید کرده است. مانند بسیاری از اعضای کنگره.»

به بیان ساده، هیچ دلیلی وجود ندارد که پکن یک سفر ساده، مطابق با سیاست دیرینه آمریکا را به نوعی بحران یا درگیری تبدیل کند یا از آن برای افزایش فعالیت نظامی تهاجمی در داخل یا اطراف تنگه تایوان استفاده کند.

در مورد اینکه آیا آمریکا به طور فعال از تایوان از سرزمین اصلی دفاع می‌کند، این کشور سیاست به اصطلاح «ابهام استراتژیک» را حفظ می‌کند که در آن تمایل یا عدم تمایل خود به دفاع نظامی از تایوان را به طور علنی فاش نمی‌کند.

کرامر در توییتی نوشت: «اعضای کنگره ده‌ها سال است که از تایوان بازدید می‌کنند و ما اکنون بیش از هر زمان دیگری به متحدان تایوانی خود و قانون روابط تایوان متعهد هستیم».