loader image

جستجو

Republicans' anger at the search of Trump's villa

نیویورک تایمز:
خشم جمهوری‌خواهان از جست‌وجو در ویلای ترامپ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارش خود از خشم جمهوری‌خواهان از جست‌وجو در ویلای ترامپ، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: متحدان خشمگین دونالد ترامپ، خواستار توضیح پلیس فدرال این کشور به دلیل وارسی اقامتگاه شخصی وی در فلوریدا شده‌اند.

«اف‌بی‌آی» و وزارت دادگستری آمریکا هنوز درباره این وارسی اظهارنظری نکرده‌اند.

این اولین بار است که خانه یک رئیس‌جمهور آمریکا توسط نیروهای مجری قانون در این کشور وارسی می‌شود.

یک مقام آمریکایی که از او نام برده نشده، گفت که وزارت دادگستری در بالاترین سطوح انجام چنین جست‌وجویی را تایید کرده بود. پلیس فدرال در این عملیات هیچ دری را به زور باز نکرده است.

جمهوری‌خواهان می‌گویند این عملیات با انگیزه سیاسی انجام شده و چهره‌های ارشد این حزب معتقدند دادستان کل کشور برای توضیح درباره این موضوع حاضر شود.

مایک پنس، معاون سابق ریاست‌جمهوری آمریکا نیز  نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و گفته دادستان کل کشور باید توضیح دهد که چرا حکم بازرسی اقامتگاه ترامپ صادر شده است.

در همین حال، متحدان ترامپ در کنگره گفته‌اند اگر بتوانند در انتخابات ماه نوامبر اکثریت کنگره را به دست گیرند، تحقیقاتی را در این زمینه آغاز خواهند کرد.

در حالی که بسیاری از دموکرات‌ها از این عملیات استقبال کرده‌اند، عده‌ای از آن‌ها نیز خواستار ارائه اطلاعات بیشتر از سوی دادستان کل شده‌اند و عده‌ای دیگر نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که این عملیات به محبوبیت انتخاباتی جمهوری‌خواهان و ترامپ خواهد افزود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته اولین بار خبر عملیات «اف‌بی‌آی» را از گزارش‌های علنی رسانه‌ها روی تلفن خود دیده است.

وی گفته منتظر دریافت اطلاعات بیشتر درباره آن است که مقام‌های «اف‌بی‌آی» در اقامتگاه رئیس‌جمهور سابق به‌دنبال چه چیز بوده‌اند. به گفته این مقام ارشد آمریکایی، حکم بازرسی نیاز به توجیه دارد و این یعنی هیچ‌کس در آمریکا ورای قانون نیست؛ چه رئیس‌جمهور فعلی یا چه رئیس‌جمهور سابق.

«ران دو سنتیس» -فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا- که احتمال رقابت انتخاباتی‌ وی با دونالد ترامپ وجود دارد، در میان محافظه‌کارانی است که از عملیات «اف‌بی‌آی» ابراز نگرانی کرده است.