loader image

جستجو

If the war is lost, Putin will flee Russia

ناینتین فورتی فایو:
در صورت شکست جنگ، پوتین از روسیه فرار می‌کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در مقاله تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که در صورت شکست جنگ،‌پوتین از روسیه فرار می‌کند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناینتین فورتی فایو در مقاله تازه خود به‌قلم «الکساندرماتیل» نوشت: روسیه نه تنها درگیر یک جنگ نسل‌کشی است که می‌تواند منجر به فروپاشی آن شود، بلکه یک منبع موثق روسی به تازگی گزارش داده است که پوتین در واقع برنامه‌هایی برای فرار از مسکو در صورت شکست در جنگ علیه اوکراین دارد!

به گفته «عباس گالیاموف» -سخنرانی‌نویس پوتین- در سال‌های 2008-2010 و در حال حاضر مفسر و مشاور سیاسی در روسیه، پوتین به آرژانتین یا ونزوئلا فرار خواهد کرد.

این طرح که به طور غیررسمی ‌به‌عنوان کشتی نوح شناخته می‌شود، ظاهراً در بهار سال جاری توسعه یافت، احتمالاً زمانی که چشم‌انداز روسیه برای یک پیروزی سریع از بین رفته بود و احتمال بسیار واقعی شکست ناگهان در افق ظاهر شد.

ایده اولیه این بود که پوتین به چین برود، اما به دلیل اینکه چینی‌ها بازنده‌‌ها را دوست ندارند، آن را کنار گذاشت.

اگر گزارش گالیاموف درست باشد، پس ونزوئلا ‌به‌عنوان یکی از معدود کشورهای جهان که روابط دوستانه با مسکو را حفظ کرده است، مقصد احتمالی پوتین است.

او تنها نیست. بر اساس یک گزارش، مقامات بلندپایه روسیه ظاهراً در حال خرید املاک و مستغلات در ونزوئلا هستند که می‌تواند مهاجرت دسته‌جمعی جنایتکاران جنگی را به این کشور بدبخت نشان دهد.

اگر پوتین واقعاً پس از شکست روسیه فرار کند، اولین دیکتاتوری نخواهد بود که به خارج از کشور پناهنده می‌شود.

برخی از پناهندگان مانند ولادیمیر لنین و ]آیت‌الله[ خمینی پیروز باز می‌گردند. اکثر بزرگان سابق محو می‌شوند و به طور فزاینده‌ای بی‌ربط به اتفاقات کشورهایی می‌شوند که زمانی با سرکوب در آن حکومت می‌کردند.

تا زمانی که او بتواند خود را ‌به‌عنوان مدافع روسیه قرار دهد، به احتمال زیاد می‌تواند دوام بیاورد.

اما دو سناریو وجود دارد. اگر اوکراین نیروهای مسلح روسیه را در هم بکوبد و موفق شود آن‌ها را از تمام قلمرو خود بیرون کند، بعید است پوتین از چنین تحقیر بزرگی جان سالم به در ببرد.

اگر نخبگان و توده‌ها علیه او روی بیاورند، آب و هوای گرم ونزوئلا ممکن است تنها راه خروج پوتین باشد.

همچنین ممکن است پوتین قبل از وقوع شکست قربانی یک کودتا شود. اگر چنین کودتای صورت می‌گرفت، تنها امید پوتین برای بقا فرار خواهد بود.