loader image

جستجو

Achieving a proper agreement is the best possible action

صدای آمریکا:
دستیابی به یک توافق مناسب بهترین اقدام ممکن است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه «صدای آمریکا» در گزارش تازه خود به‌ نقل از عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا،‌ نوشت: دستیابی به یک توافق رعایت متقابل برجام و بازگشت واشنگتن به توافقی که به نفع آمریکا باشد، را بهترین اقدام ممکن است.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ رسانه صدای آمریکا نوشت:‌ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، ضمن اعلام حمایت از اقدام دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای ایران، از همکاران جمهوری‌خواه خود خواست سیاست خارجی را به مسئله‌ای حزبی تبدیل نکنند.

«اندی لوین» -عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا- خروج از توافق هسته‌ای ایران را «اشتباه» دانست و خواستار بازگشت آمریکا به برجام شد.
او دستیابی به یک توافق رعایت متقابل برجام و بازگشت آمریکا به این توافق «تحت شرایطی که به نفع آمریکا باشد» را بهترین اقدام ممکن و تصمیم به خروج از برجام را «اشتباهی عظیم» دانست و با تصریح این مسئله که نمی‌توان اجازه داد ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد، بر ضرورت بازگشت به برجام تاکید کرد.

این قانون‌گذار دموکرات ضمن اعلام حمایت از دولت آمریکا در تلاش برای رسیدن به «توافقی که به نفع ما باشد»، نسبت به طولانی شدن و به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجام ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه با احیای توافق هسته‌ای ایران مخالف هستند و می‌گویند باید راه دیگری در پیش گرفته شود.

اندی لوین همچنین با اشاره به وجود نگرانی‌های جدی نسبت به موارد نقض حقوق‌بشر در ایران، عربستان و دیگر نقاط جهان، خواستار ادامه تلاش دولت آمریکا در رسیدگی به این مسئله شد.