loader image

جستجو

American presidents' bad relationship with the press

دیلی‌بیست:
رابطه بد روسای‌جمهور آمریکا با مطبوعات

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «دیلی‌بیست»در یادداشتی، نقدی بر روسای‌جمهور آمریکا به دلیل نوع مواجهه آنان با مطبوعات و رسانه‌های کشور وارد کرده که بیشتر متوجه دونالد ترامپ است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه دیلی بیست نوشت: روسای‌جمهور آمریکا معمولا به مطبوعات این کشور به چشم رقیب نگاه می‌کنند.

نویسنده گزارش در بخشی از این یادداشت آورده است: «برخی از آنان مانند جان اِف‌کِنِدی، برخلاف کنترل و دروغ گفتن به خبرنگاران، از پوشش‌های غیرمنصفانه گلایه داشتند.

بعضی همچون جورج بوش پسر، تراژدی‌های ملی را دستمایه ایجاد حصاری اطراف دولت خود به نام امنیت قرار دادند و پوشش آزادانه اخبار جنگی که خود آغازگر آن بودند را محدود کردند. برخی دیگر همچون باراک اوباما، ضمن برخورداری از پوشش اغلب محترمانه از سوی رسانه‌های جریان اصلی خبر، خبرنگاران را با استفاده از شدیدترین نیروهای در دسترس مورد پیگرد قرار دادند.

اما هیچ کدام از آن‌ها وقتی امروزه صحبت از تحقیر رسانه آزاد می‌شود، به پای دونالد ترامپ نمی‌رسد.

ترامپ زمانی‌ که در حال داستان‌‍سرایی در مورد خود و در دست گرفتن قدرت نیست،‌ به گفته خودش از ]رسانه اخبار جعلی[ بیزار است».

نویسنده این مقاله، سوءاستفاده ترامپ از سیستم قضایی آمریکا، جهت تضعیف روحیه خبرنگاران و رسانه‌های خبری و تسلیم آنان را تنها یک نشانه از نفرت او نسبت به رسانه آزاد می‌داند.

در پایان و به عقیده نویسنده، ترامپ و جنبش «ماگا» می‌تواند خود را در پوشش طرفدار متمم اول قانون اساسی جا بزند و در حقیقت با پشتیبانی از حقوق خود برای آزادی بیان، عقاید دیگران را تفرقه‌انداز، غیرمیهن‌پرستانه یا خطرناک بخواند، زیرا مادامی که ترامپ به ثروت‌سوشیال دسترسی دارد، آزاد است هر فردی را که علیه وی صحبت می‌کند، تهدید نماید.

ترامپ مدت‌هاست که از «گشایش قوانین افترا» حمایت می‌کند تا شکایت از افرادی که مطالب نامطلوب درباره او می‌نویسند آسان‌تر شود.