loader image

جستجو

Israel's activities in Syria have minor effects1

جوئیش نیوز سیندیکیت:
فعالیت‌های اسرائیل در سوریه اثرات جزئی دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوئیش نیوز سیندیکیت» در یادداشت خود به‌نقل از پژوهشگری در تل‌آویو، نوشت: حملات اسرائیل به سوریه ادامه دارد و باید همین‌طور ادامه پیدا کند و این کارزار دستاوردهایی دارد، حتی اگر محدود و جزئی باشند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه جوئیش نیوز سیندیکیت در یادداشت خود به‌قلم «یاکوف لاپین» نوشت«  در 22 جولای، رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که سه سرباز حکومت در ارتباط با این حملات در محله سیده زینبیه کشته شدند.

جنگ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سوریه با هدف جلوگیری از فعال شدن تسلیحات و پایگاه‌های نظامی پیشرفته ایران در سوریه یا انتقال آن‌ها به سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان  بوده است.

از زمان آغاز آن در سال 2013 در بحبوحه جنگ داخلی سوریه، کارزار بین جنگ‌های اسرائیل (رژیم صهیونیستی)شاهد شلیک هزاران موشک به سمت اهدافی در سوریه بود. به نظر می‌رسد ایران، به نوبه خود، مصمم به ادامه فعالیت‌های خود در سوریه است.

«اورنا میزراحی» -پژوهشگر ارشد مؤسسه مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو-گفت:«کارزار بین جنگ‌ها یک استراتژی است، نه یک رویداد تاکتیکی.»

مشکل اصلی کارزار ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این است که نتایج نسبتاً جزئی ارائه می‌دهد. این یک راه‌حل نهایی نیست و نمی‌تواند یک تغییر کلی ایجاد کند.

بازیگران متعدد در سوریه، از نظر تئوری، می‌توانند واکنش خود را به  این کارزار اسرائیل تغییر دهند. میزراحی خاطرنشان کرد:    «تصمیمات سوریه، ایران یا روسیه ممکن است تغییر کند.»

در 13 می، رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین اورشلیم و مسکو بر سر جنگ اوکراین، یک سامانه موشکی اس-300 ساخت روسیه مستقر در شمال سوریه، برای اولین بار به سمت جت‌های نیروی هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شلیک شد.

میزراحی گفت: «اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تلاش کرده است تا با حفظ روابط با روسیه به‌عنوان یک قدرت بزرگ، این کشور را از دست ندهد.

در گذشته، ارزیابی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این بود که روسیه به دلیل تنش‌هایی که بین این کشور و ایران بر سر کنترل سوریه وجود دارد، اجازه حملات دولت یهود را داده است.

با این حال، شرایط ممکن است به دلیل جنگ روسیه با اوکراین، که پوتین را به سمت روابط نزدیک‌تر با ایران سوق می‌دهد، تغییر کند.

میزراحی گفت: «توازن ممکن است تغییر کند. با این حال، من فکر می‌کنم که روسیه علاقه‌ای به ایجاد اصطکاک با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در شرایطی که به شدت درگیر اوکراین است، ندارد. در حال حاضر، حملات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ادامه دارد و باید همین‌طور ادامه پیدا کند و این کارزار دستاوردهایی دارد، حتی اگر محدود و جزئی باشند.