loader image

جستجو

America threatens Saudi Arabia more seriously this time than before

اینترسپت:
 آمریکا این بار جدی‌تر از قبل عربستان را تهدید می‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «اینترسپت» در مطلب تازه خود ضمن اشاره به اینکه آمریکا این‌‌بار جدی‌تر از قبل عربستان را تهدید می‌کند، نوشت: عدم همراهی لازم دولت عربستان با سیاست‌های نفتی امریکا در جریان بحران انرژی موجب روابط تیرو تار بین دو کشور شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه اینترسپت در مطلب تازه خود نوشت: برخی نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال افزایش فشار سیاسی بر سازمان ملل متحد هستند تا از آن طریق بتوانند جنایات حکومت عربستان را در جنگ با یمن محکوم کنند.

طبق این گزارش، ایلهان عمر، نماینده ترقی‌خواه و همچنین خواکین کاسترو، رهبری این دسته از نمایندگان کنگره را بر عهده گرفته‌اند.

محکومیت حملات عربستانی‌ها علیه یمن و بروز قحطی و سوءتغذیه در میان کودکان یمنی، از مهم‌ترین دغدغه‌های نمایندگان ترقی‌خواه در سال‌های اخیر بوده است.

نکته قابل‌توجه در این گزارش این است که احتمال جدی شدن تهدیدهای نمایندگان ترقی‌خواه و دموکرات علیه حکومت عربستان، این بار بیش از دفعات گذشته است.

دلیل این موضوع این است که بعد از جنگ روسیه با اوکراین و بروز بحران انرژی در سطح جهان و همچنین عدم همراهی لازم دولت عربستان با سیاست‌های نفتی آمریکا در جریان بحران انرژی، تاکنون روابط دولت‌های آمریکا و عربستان به این اندازه تیره و تار نبوده است.

روابط آمریکا با عربستان از زمانی که جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور روی کار آمد و قول داد عربستان را برای قتل جمال خاشقجی مسئول بداند، تیره شده است.

ایلهان عمر در پاسخ به سوالی درباره این تحولات گفت: «سیاست خارجی ما نباید مبتنی بر وابستگی به نفت یا هوس‌های ژئوپلیتیکی مستبدان خارجی باشد. باید بر اساس حاکمیت قانون و حقوق بشر باشد.»

آن‌ها استدلال می‌کنند که ماهیت در حال تغییر روابط آمریکا با عربستان، فرصتی را برای بررسی مجدد بین‌المللی از جنگ ایجاد کرده است.

جنگی که دست کم 375000 کشته برجای گذاشته و اکثریت قریب به اتفاق ساکنان یمن را در وضعیت «ناامیدکننده» و وابسته به کمک‌های بشردوستانه قرار داده است.

عمر بر اهمیت نهادهای بین المللی قوی در دستیابی و حفظ صلح در منطقه تاکید کرد.