loader image

جستجو

Israel's actions after the ceasefire

هاآرتص:
اقدامات اسرائیل پس از آتش‌بس

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در مطلب خود با اشاره به اقدامات اسرائیل پس از آتش‌بس،‌ نوشت: شانس موفقیت آتش‌بس میان اسرائیل و جهاد اسلامی در نوار غزه، که با میانجیگری شدید مصر حاصل شد، در حال حاضر بسیار خوب به نظر می‌رسد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در مطلب خود نوشت:  سیستم امنیتی موفقیتهایی را به ثبت رسانده و در حال انجام ریسک حساب شده در حذف تحریمهای مدنی در نوار غزه است.

اسرائیل (رژیم صهیونیستی) با ادامه سیاست خود در سال گذشته، به حماس برای انتخاب خود مبنی بر عدم مشارکت در خشونت علیه خود پاداش می‌دهد، با این فرض که حماس سکوت طولانی‌مدت را انتخاب خواهد کرد.

شانس موفقیت آتش‌بس میان اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  و جهاد اسلامی در نوار غزه، که با میانجیگری شدید مصر حاصل شد، در حال حاضر بسیار خوب به نظر می‌رسد.

جهاد از درگیری به اندازه کافی زخمی بیرون آمد و سایر طرف‌های بحران، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ، حماس و مصر به اندازه کافی علاقه‌مند به ادامه صلحی هستند که تا مدتی حفظ شود.

در دراز مدت، با وجود دستاوردهای عملیاتی ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  و شین بت و علیرغم دست به کار شدن رده‌های سیاسی در آستانه انتخابات، مشکل غزه به قوت خود باقی ماند. دیروز در اسرائیل (رژیم صهیونیستی) ابراز امیدواری شد که دور نظامی می‌تواند برای ترویج یک اقدام مدنی موفق‌تر علیه حماس نیز مورد استفاده قرار گیرد، که حتی ممکن است شامل یک معامله جدید زندانیان باشد، اما احتمال این امر در کوتاه مدت چندان محتمل به نظر نمی‌رسد. به‌طور غیرمعمول نسبت به گذشته و حتی به طرزی شگفت‌آور، اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  بلافاصله تحریم‌های مدنی بر نوار غزه را لغو کرد.

دولت و به ویژه شین بث به عنوان نهاد حرفه‌ای مجاز، در اینجا ریسک حساب شده‌ای می‌کنند، چون غیرنظامیان فلسطینی نیز در عملیات «سپیده دم» جان باختند و ممکن است شخص دیگری بخواهد انتقام مرگ آن‌ها را بگیرد.