loader image

جستجو

Israel's warning to Lebanon's Hezbollah about creating tension in the region

العربیه
هشدار اسرائیل به حزب‌الله لبنان درباره تنش‌آفرینی در منطقه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «العربیه» در گزارشی از هشدار اسرائیل به حزب‌الله لبنان درباره تنش آفرینی در منطقه، خبر داد.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین‌،‌ روزنامه العربیه در گزارشی نوشت: در واکنش به ادامه حملات پهپادی و تهدیدهای فزاینده حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، «یائیر لاپید» -نخست‌وزیر این کشور- به این گروه شبهه‌نظامی مورد حمایت ایران هشدار داد.

لاپید، طی بازدید از پیش اعلام‌نشده از مرز با لبنان، تهدید کرد که تجاوزات «غیرقابل پذیرش» حزب‌الله لبنان با پاسخ سخت نظامی روبرو خواهد شد.

بازدید لاپید از منطقه مرزی با لبنان در حالی انجام می‌شود که اخیرا تنش‌‌آفرینی‌های حزب‌الله به‌طور فزاینده‌ای تشدید شده است.

تل‌آویو دوشنبه اعلام کرد یک پهپاد که از خاک لبنان عبور کرده بود را رهگیری و سرنگون کرده است.

دبیرکل حزب‌الله هفته گذشته اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را تهدید کرد چنانچه اختلافات ناوبری دریایی به نفع لبنان حل نشود، حزب‌الله تنش‌های نظامی خود را در منطقه تشدید خواهد کرد.

شایان ذکر است گروه شبهه‌نظامی حزب‌الله بر مناطق مرزی جنوب لبنان کنترل دارد، جایی که بیروت و تل‌آویو بر سر منطقه‌ای دریایی به مساحت 860 کیلومتر مربع و سرشار از منابع نفت و گاز با یکدیگر اختلاف دارند.

لاپید که اخیرا به‌عنوان نخست‌وزیر سرپرستی کابینه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را بر عهده گرفته، گفته کشورش از آمادگی و آزادی ‌عمل لازم برای مقابله با هر تهدیدی برخوردار است.

او افزود که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هیچ منفعتی در تشدید تنش‌ها ندارد، اما اقدامات تجاوزکارانه حزب‌الله غیرقابل پذیرش است و بی‌تردید تمامی منطقه را به سوی تنش‌آ‌فرینی‌های ناخواسته سوق می‌دهد.