loader image

جستجو

سریال بازی مرکب و کره شمالی در رسانه‌های آمریکایی

اندیشکده کویینسی: سریال بازی مرکب و کره شمالی در رسانه‌های آمریکایی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در یادداشت خود، به بهانه پخش سریال «بازی مرکب»، به موضوع بی‌توجهی آمریکا به مردم کشورهای تحریم‌شده و تمسخر مردم کره شمالی در رسانه‌هایش پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ اندیشکده کویینسی در یادداشت خود به‌قلم « الی کلیفتون» نوشت: «بررسی تحریم‌های 2021» وزارت خزانه‌داری که روز دوشنبه منتشر شد، توصیه‌های مبهمی را برای «کالیبره کردن تحریم‌ها جهت کاهش تأثیرات ناخواسته اقتصادی، سیاسی و انسانی» همراه خود داشت. متأسفانه، تعداد کمی از پیشنهادات سیاسی، در مورد چگونگی پایان دادن به هزینه‌های انسانی بالای تحریم‌ها، بر روی جمعیت‌های آسیب‌پذیر در مکان‌هایی مانند کره شمالی صحبت می‌کنند. 40 درصد از جمعیت این کشور دچار سوءتغذیه هستند و از هر سه خانوار، یک مورد به آب تمیز دسترسی ندارند.

این عدم نگرانی در مورد رفاه جمعیت در کشورهای تحریم شده توسط آمریکا، واقعاً نباید تعجب‌آور باشد. مردم کره ‌شمالی به‌طور مداوم در رسانه‌های مردمی آمریکا به شکلی غیرانسانی، مورد توهین و تمسخر قرار می‌گیرند، و این پدیده‌ای است که موجب افزایش خطرات موجود برای امنیت ملی شده، و از آن برای توجیه استراتژی تحریم‌های بی‌رحمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌شود.

در زمان افزایش تنش‌ها در شبهه جزیره کره، دولت بایدن و هالیوود بهتر است نگاهی دقیق به نحوه نمایش کره جنوبی از همسایه شمالی خود در 38 سال گذشته، به ویژه در فیلم‌های پرفروش موجود در نتفلیکس ساخت این کشور، از جمله «بازی مرکب» داشته باشند. در این برنامه تقریباً همه شخصیت‌های اصلی بازی‌های فاسد کودکان، به عنوان بخشی از تمثیلی خونین در مورد سطوح پایانی سرمایه‌داری و نابرابری اقتصادی در سئول و دور از چشم نخبگان جهانی، به قتل می‌رسند.

شاید این موضوع آزاردهنده به نظر برسد، اما تمام داستان این سریال، همین است. اما این نمایش همچنین به دلیل رفتار انسان‌دوستانه با بیشتر شخصیت‌های اصلی، از جمله یک فرد اهل کره شمالی، قابل توجه است، به گونه‌ای که آمریکایی‌ها تقریباً هرگز چنین کاری نکرده‌اند.

بیشتر پوشش خبری آمریکا در مورد کره شمالی حول برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور می‌چرخد. گزارش‌های اخیر مبنی بر آزمایش یک موشک بالستیک شلیک شده زیردریایی توسط پیونگ‌یانگ، احتمالاً توجه رسانه‌های آمریکایی را به خود جلب می‌کند. در اخبار، تصاویر موشک‌ها و سربازان کره شمالی در راهپیمایی‌های این کشور، عمدتاً غالب می‌شوند؛ در حالی که داستان‌های انسان محور درباره مردم این کشور دیده و شنیده نمی‌شوند. در نتیجه، افکار عمومی آمریکایی، کره شمالی را کشوری متشکل از تهدیدات گسترده می‌داند.