loader image

جستجو

Centcom commander's trip to Pakistan

سنتکام:
سفر فرمانده سنتکام به پاکستان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «سنتکام» از سفر فرمانده سنتکام به پاکستان خبر داد و تاکید کرد: این سفر به ژنرال کوریلا بینش ارزشمندی در مورد جنبه‌های مختلف نیروهای مسلح پاکستان، تهدیدات پاکستان و مهم‌تر از همه، فرصت‌های پیش رو برای تقویت روابط نظامی ارائه داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه سنتکام در یادداشتی اعلام کرد: در 14 دسامبر، «ژنرال مایکل کوریلا» -فرمانده مرکز سنتکام،- برای دیدار با رهبران ارشد نظامی، مشاهده شرایط و عملیات در امتداد مرز پاکستان و افغانستان در مجاورت گذرگاه خیبر و بحث درباره فرصت‌ها برای تقویت نیروهای نظامی به پاکستان سفر کرد.

در ستاد کل ارتش در شهر راولپندی، ژنرال کوریلا با رهبران ارشد پاکستان، از جمله ژنرال سید عاصم منیر که در 29 نوامبر، فرماندهی ستاد ارتش پاکستان را بر عهده گرفت و همچنین رئیس ستاد مشترک پاکستان، ژنرال ساحر شمشاد، دیدار کرد.

ژنرال کوریلا و ژنرال منیر متعهد به تقویت روابط بین نیروهای خود به نمایندگی از ثبات منطقه‌ای هستند.

آن‌ها در مورد همکاری‌های امنیتی، امنیت در امتداد مرز افغانستان و پاکستان، تهدید گروه‌های تروریستی در منطقه، عملیات‌های جاری و فرصت‌های افزایش همکاری میان سنتکام و ارتش پاکستان، گفت‌و‌گو کردند.

ژنرال کوریلا همچنین در مراسم اهدای تاج گل، به احترام سربازان پاکستانی که در جنگ کشته شدند شرکت کرد.

در جریان این بازدید، ژنرال کوریلا برای بازدید از مقر سپاه یازدهم، به پیشاور سفر کرد.

سپاه یازدهم واحد ارتش پاکستان است که در استان خیبر پختونخوا در پاکستان، مسئولیت امنیتی تقریباً نیمی از مرز افغانستان و پاکستان را بر عهده دارد.

ژنرال کوریلا و رهبران سپاه ایکس آی با هلیکوپتر به گذرگاه خیبر سفر کردند. در آنجا امنیت مرزها را ملاحظه کردند و در مورد تهدید فرامرزی گروه‌های تروریستی فعال در افغانستان گفت‌وگو کردند.

این دیدار به ژنرال کوریلا بینش ارزشمندی در مورد جنبه‌های مختلف نیروهای مسلح پاکستان، تهدیدات پاکستان و مهم‌تر از همه، فرصت‌های پیش رو برای تقویت روابط نظامی ارائه داد.

کوریلا گفت: «پاکستان و آمریکا روابط دفاعی دیرینه‌ای دارند که قدمت آن به 75 سال قبل می‌رسد. ما همچنان متعهد به مبارزه با تهدیدات مشترک علیه امنیت منطقه هستیم.»