loader image

جستجو

Putin's visit to Tehran is in retaliation for Biden's visit to the region

دیلی سیگنال:
سفر پوتین به تهران در تلافی سفر بایدن به منطقه است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «دیلی سیگنال» در مقاله‌ای خود با اشاره به اینکه سفر پوتین به تهران در تلافی سفر بایدن به منطقه است، نوشت: پوتین ممکن است حمایت نظامی آمریکا از اوکراین را با تقویت روابط نظامی خود با ایران تلافی کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه دیلی سیگنال مقاله‌ای به‌قلم «جیمز فیلیپس» منتشر کرد که در آن آمده است: در آستانه سفر جو بایدن به غرب‌آسیا، دولت روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، سفر خود به منطقه را در نشست سه جانبه سران ایران و ترکیه، با هدف تقویت روابط با ایران حامی تروریسم و ​​بحث در مورد مسائل مربوط به درگیری‌های وحشیانه روسیه در اوکراین و سوریه انجام خواهد داد.

کرملین اعلام کرد که پوتین در روز 19 جولای در سفر به ایران با ابراهیم رئیسی دیدار خواهد کرد.

این دو رهبر دیدگاه خصمانه‌ای نسبت به آمریکا دارند که از نظر آن‌ها تهدید اصلی برای حکومت استبدادی آن‌ها است.

در نتیجه، هر دو کشور هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند و برای دور زدن و تضعیف این تحریم‌ها همکاری می‌کنند.

یکی از اهداف سفر پوتین بهبود روابط اقتصادی دو کشور تحریم‌شده است. هماهنگی طرح‌های جدید برای مقابله با تحریم‌ها بدون شک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پوتین با در آغوش کشیدن نظام سرکوبگر ایران که همچنان بزرگترین حامی تروریسم در جهان است، به هنجارهای بین‌المللی و حقوق‌بشر لطمه وارد کرده است. علاوه بر این، او این کار را در زمان حساسی انجام می‌دهد که ایران تعهدات منع اشاعه هسته‌ای را نقض می‌کند و تلاش‌های شوم هسته‌ای خود را سرعت می‌بخشد.

پوتین به احتمال زیاد سفر خود به ایران را به عنوان فرصتی برای دور زدن بایدن در نظر بگیرد. او ممکن است حمایت نظامی آمریکا از اوکراین را با تقویت روابط نظامی خود با ایران تلافی کند.

آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون ارزیابی کرده است که تهران علاقه‌مند به خرید هواپیماهای جنگنده روسی سوخو-30، جت‌های آموزشی یاک-130، تانک‌های تی-90، سامانه‌های دفاع هوایی اس-400 و سامانه‌های دفاع ساحلی باستیان است.

پوتین ممکن است این سفر را زمان مناسبی برای اعلام فروش عمده تسلیحات بداند که به او و رئیسی اجازه می‌دهد تا بر اتحاد نوپا و نافرمانی مشترک خود با آمریکا تاکید کنند.

پوتین می‌تواند پهپادهای ایرانی را در جنگ خود در اوکراین مفید بداند.

پوتین در تهران با رجب طیب اردوغان، یکی دیگر از رهبران منفور دیگر که از احساسات ضد آمریکایی برای تقویت حکومت استبدادی خود سوء استفاده کرده است، دیدار خواهد کرد.

اردوغان و پوتین علاوه بر نشست سه‌جانبه روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه، مسائل دوجانبه مربوط به جنگ اوکراین را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد.