loader image

جستجو

The Biden government's misguided policies continue in West Asia

موسسه مرکز قانون و عدالت آمریکا(ACLJ):
سیاست غلط دولت بایدن در غرب آسیا ادامه دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه «مرکز قانون و عدالت آمریکا (ACLJ)» نوشت: تیم بایدن با طرد کردن عربستان و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای شکست‌خورده ایران، اطمینان حاصل کرد که این آمریکاست که به منفور غرب آسیا تبدیل شده است. ‌

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، موسسه مرکز قانون و عدالت آمریکا(ACLJ) در مطلب اخیر خود به‌قلم «مایک پمپئو» نوشت: سیاست‌های شکست‌خورده جو بایدن در غرب آسیا همچنان بر مردم آمریکا و متحدان ما در منطقه تأثیر می‌گذارد.

اخیراً، این موضوع در رویکرد گیج‌کننده‌ای که بایدن نسبت به دوستان و دشمنان ما در پیش گرفته، مشهود است. ظاهراً او این دو را با هم اشتباه گرفته است.

در سال 2019، رئیس‌جمهور متعهد شد که عربستان را به یک کشور مطرود در غرب آسیا تبدیل کند.

سپس در اولین هفته‌های ریاست‌جمهوری، «برت مک گورک» فرستاده خود را برای دیدار با محمد بن سلمان فرستاد.

پیام مک گورک ساده بود: روابط خوب بین آمریکا و عربستان به پایان رسیده است. دولت بایدن تصمیم گرفته بود که یک شریک امنیتی و اقتصادی مهم باید کنار گذاشته شود.

این سیاست برای تیم بایدن عادی شده است: رویکرد این دولت در سیاست خارجی، مجازات دوستان و کمک به دشمنان ما بوده است.

تیم بایدن با طرد کردن عربستان و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای شکست‌خورده ایران، اطمینان حاصل کرد که این آمریکاست که به منفور غرب آسیا تبدیل شده است.

این امر در مورد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نیز صادق است. بایدن در پاسخ به پرتاب موشک‌های حماس به سمت غیرنظامیان اسرائیلی در سال 2021، از هر دو طرف خواست تا «تنش‌زدایی» کنند.

دولت بایدن کمک‌های خود را به آژانس امداد و کار سازمان ملل که از نظر تاریخی، آشکارا یهود ستیز و ضد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است، ارسال کرد.

برخلاف قانون، «تیلور فورس» به تشکیلات خودگردان فلسطین صدها میلیون دلار کمک خارجی کرد. اخیراً، دولت بایدن اعلام کرد که دفتر جدیدی در رابطه با امور فلسطین در اورشلیم افتتاح خواهد کرد که نشان می‌دهد آمریکا این نقطه را پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نمی‌داند. و البته، دولت بایدن با ایران که بیش از همه مایل است اسرائیل را نابود کند، مذاکره کرد.

به همین دلیل است که باید امیدوار باشیم سفر اخیر بایدن به عربستان در جولای امسال گامی در جهت درست باشد. تصادفی نیست که سفر بایدن در حالی صورت می‌گیرد که قیمت ملی بنزین در آمریکا به بالای 5 دلار بابت هر گالن رسیده است.

بایدن برای بهبود روابط ما به عربستان نمی‌رود و در عوض، به این کشور سفر می‌کند تا از آن‌ها بخواهد نفت بیشتری تولید کنند.