loader image

جستجو

Social networks are the cause of the downfall of democracy

هیل:
شبکه‌های اجتماعی عامل سقوط دموکراسی هستند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «هیل» در گزارشی به‌نقل از نظرسنجی موسسه پیو اعلام کرد: شبکه‌های اجتماعی عامل سقوط دموکراسی هستند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه هیل در گزارشی اعلام کرد: طبق نظرسنجی اخیر مشخص شد که اکثر بزرگسالان آمریکایی فکر می‌کنند رسانه‌های اجتماعی برای دموکراسی مضر هستند.

علاوه بر این بسیاری از آمریکایی‌ها بر این باورند که پلتفرم‌های فناوری شکاف‌های سیاسی را در این کشور عمیق‌تر کرده‌اند.

این نظرسنجی که توسط موسسه پیو برگزار شده است، نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها بیشترین تردید را نسبت به رسانه‌های اجتماعی دارند.

تقریباً دو سوم از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی اعلام کردند که معتقدند شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تیک‌تاک و یوتیوب برای دموکراسی مضر بوده‌اند.

این نظرسنجی در بین اهالی 19 کشور دیگر هم برگزار شده و مشخص شد که تنها ۳۴ درصد از پاسخ‌دهندگان آمریکایی معتقدند پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ برای دموکراسی مفید بوده‌اند

در حالی که ۶۴ درصد آن‌ها گفتند که این شبکه‌ها تأثیر بسیار بدی رو جامعه می‌گذارند.

افراد بیشتری از آمریکا بر این باورند که پلتفرم‌ها و اینترنت به طور کلی بیش از هر کشور دیگری که مورد بررسی قرار گرفته است، اختلافات سیاسی را عمیق‌تر کرده است.

بر اساس این نظرسنجی، 79 درصد از پاسخ‌دهندگان آمریکایی گفتند که معتقدند دسترسی به اینترنت و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود

مردم در عقاید سیاسی خود اختلاف بیشتری داشته باشند و 69 درصد گفتند که فکر می‌کنند اینترنت و رسانه‌های اجتماعی مردم را در نحوه صحبت با دیگران در مورد سیاست کمتر متمدن کرده است.

میانگین 84 درصد از پاسخ‌دهندگان از همه کشورهای مورد بررسی گفتند که معتقدند رسانه‌های اجتماعی و دسترسی به اینترنت، دستکاری افراد با شایعات و اطلاعات غلط را آسان‌تر می‌کند.