loader image

جستجو

Vladimir Putin, Russia's president, pauses during his annual news conference in Moscow, Russia, on Thursday, Dec. 19, 2019. A year ago, Putin said Russia needs an “economic breakthrough,” telling his countrymen in his annual press conference that the outlook was finally turning up. Photographer: Andrey Rudakov/Bloomberg

شبکه خبری ان‌بی‌سی:‌ آلمان به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز با روسیه است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه‌ خبری ‌«ان‌بی‌‌سی» در گزارش تازه خود با اشاره به اینکه رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحریم‌های روسیه شد، تاکید کرد که آلمان به دنبال راه‌حل مسالمت آمیز با روسیه است و اعلام کرده است تحریم باید آخرین راه‌حل باقی بماند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری‌ ان‌بی‌سی در گزارش تازه خود نوشت: صدراعظم آلمان اظهار داشت که امیدوار به یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز برای تنش‌زدایی با روسیه است و تحریم باید آخرین راه‌حل باقی بماند.

«اولاف شولتز»  در حاشیه برگزاری «کنفرانس امنیتی مونیخ» در آلمان گفت که متحدان غربی به خوبی آماده هستند تا روسیه را به سرعت در صورت حمله به اوکراین، تحریم کنند.

شولتز با اشاره به اعمال تحریم‌های احتمالی علیه روسیه گفت: «بهتر است به جای این که اکنون انجام دهیم، بگوییم این کار را در آن زمان انجام می‌دهیم، زیرا می‌خواهیم از این وضعیت جلوگیری کنیم. ما می‌خواهیم به سمتی برویم که صلح فرصتی داشته باشد».

این در حالی است که روسیه بارها برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده است، اما چندین مقام غربی مدعی هستند که این کشور به طور فعال حضور نظامی را در مرزهای خود افزایش می‌دهد.

شولتز در ادامه سخنان خود و در تضاد با سران غرب که خواستار ضربه زدن مستقیم به اقتصاد روسیه به ویژه در حوزه انرژی هستند، گفت که مسکو باید «تقریبا» و نه «دقیقا» عواقبی را که با آن مواجه خواهد شد، بداند.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه بار دیگر خواستار تحریم‌های روسیه شد و گفت که غرب باید سیاست مماشات در قبال روسیه را متوقف کند.