loader image

جستجو

Peace against peace1

نیوزویک:
صلح در برابر صلح

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» نوشت:‌ هدف مدعیان صلح نیست و هرگز نبود و هدف منحصر به فرد آن‌ها برای نسل گذشته مدعی صلح، تضعیف و پایان دادن به اتحاد آمریکا و اسرائیل و جایگزینی آن با مجموعه‌ای از سیاست‌های خصمانه در قبال دولت یهود بوده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در یادداشت تازه خود به‌قلم «کارولین گلیک» نوشت: نتانیاهو در انتخابات 1 نوامبر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پیروز شد. نتانیاهو و شرکای ائتلافی‌اش وقت خود را صرف تشکیل ائتلاف حکومتی خود کرده‌اند.

اکثر ناظران اکنون انتظار دارند که دولت جدید تا 10 دسامبر به قدرت برسد.

اما مخالفان دولت آینده در داخل و خارج به‌ویژه در آمریکا عجله کرده‌اند که آن را شیطانی جلوه دهند و به سیاست‌هایی که احزاب پیروز قبل از انتخاب خود، از آن‌ها حمایت می‌کردند، مشروعیت بخشند.

ادعاهای تهمت‌آمیز مبنی بر نژادپرستی، همجنسگراهراسی، افراطی بودن، زن‌ستیزی و بیگانه هراسی نتانیاهو و شرکای ائتلافش چیز جدیدی نیست.

در 25 سال گذشته، هر بار که یک دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از تسلیم خواسته‌های نهاد سیاست خارجی واشنگتن برای امتیاز دادن یک‌جانبه به فلسطینی‌های حامی تروریسم خودداری کرده، مورد انتقاد قرار گرفته است.

تلاش‌های اهریمن‌سازی فعلی نیز منحصر به ‌فرد هستند. در حالی که این حملات چیزی در مورد دولت آینده اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به ما نمی‌گوید، آن‌ها چیزهای زیادی در مورد حمله دستگاه‌های سیاست خارجی به ما می‌گویند.

با این فرض که دولت آینده نتانیاهو به تعهدات مبارزاتی اعضای خود برای تأمین منافع ملی و استراتژیک اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در یهودیه و سامریه عمل خواهد کرد و از اموال و حقوق شهروندی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مناطق مورد مناقشه محافظت و همچنین آزادی مذهبی در اورشلیم را برای یهودیان ترویج می‌کند.

در مورد مسلمانان و مسیحیان، میلر و کورتزر از دولت بایدن خواستند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را تحریم کند. جو بایدن و مشاورانش باید به اسرائیل هشدار دهند که «برای اقدامات این کشور که مستحق فراخوانی و محکومیت هستند، آماده خواهند بود.»

صلح، هدف مدعیان صلح نیست و هرگز نبود. هدف منحصر به فرد آن‌ها برای نسل گذشته مدعی صلح، تضعیف و پایان دادن به اتحاد آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و جایگزینی آن با مجموعه‌ای از سیاست‌های خصمانه در قبال اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بوده است.

پایان طبیعی سیاست‌های آن‌ها همیشه روشن بوده است: ترویج جنگ‌های اعراب علیه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مشروعیت‌زدایی از دولت یهود و مشروعیت بخشیدن به تروریست‌های فلسطینی که به‌دنبال نابودی آن هستند.

اهریمن‌سازی آن‌ها از دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برایشان یک ابزار است و همچنین نسبت به صلح، صادقانه نیستند. حامیان اتحاد آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید مراقب اقدام بدبینانه و بدخواهانه خود باشند.