loader image

جستجو

Light rail construction plans in Tel Aviv revealed

والا:
طرح‌های ساخت‌و‌ساز راه‌آهن سبک در تل‌آویو فاش شد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «والا» در گزارشی از فاش شدن طرح‌های ساخت‌وساز  راه آهن سبک در تل‌آویو خبر داد و نوشت: در اسرائیل، CSCEC در ساخت خط سبز راه‌آهن سبک در تل‌آویو با ایستگاه‌های خود، در ساخت بندر جدید حیفا و در یک پروژه مسکونی در هرتزلیا مشارکت دارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری والا در گزارشی خبر داد: راه‌آهن سبک هنوز سفر خود را آغاز نکرده است و به انبوهی از تعویق‌ها و خرابی‌ها می‌توان یک نقص جدی دیگر را اضافه کرد؛ نشت اطلاعات از یک پیمانکار بزرگ «شرکت مهندسی ساخت‌و‌ساز دولتی چین» که همچنین به اختصار CSCEC  شناخته می‌شود.

اطلاعات حساس لو رفته از شرکت ساختمانی متعلق به دولت چین ممکن است در هک سرورهای CSCEC  به سرقت رفته باشد.

این اطلاعات که چند هفته است به صورت آنلاین در دسترس بوده و در یک فروم معروف هکری آپلود شده، شامل اطلاعات شخصی کارکنان چینی و اسرائیلی، شماره تلفن، قراردادهای کاری شخصی، آدرس محل سکونت، شناسه عکس و غیره است.

بدتر از همه این است که نقشه‌های مهندسی ایستگاه‌های خط سبز که شرکت چینی روی آن کار می‌کند نیز در دست هکرهاست.

هکرها که ظاهراً با مبارزات فلسطینی‌ها همدردی می‌کنند، اطلاعات کامل را به هرکسی که قیمت را افزایش دهد، ارائه می‌دهند. نمونه‌هایی از اطلاعاتی که هکرها برای فروش ارائه می‌دهند، به دست خریداران رسیده و به خودی خود باعث نگرانی است.

به هر حال، هکر قصد خود را پنهان نمی‌کند و در انجمن اعلام کرد که علاقه‌مند است اطلاعات را به تروریست‌های فلسطینی بفروشد.

«تام ملکا» -محقق اطلاعاتی تهدیدات سایبری- در گفت‌وگو با والا توضیح می‌دهد؛ نشت اطلاعات بخشی جدایی‌ناپذیر از دنیای سایبری است، برخی مهمتر و برخی کمتر اهمیت دارند.

در مورد بحث، به نظر می‌رسد نشت اطلاعات حاوی مقدار ‌‌قابل‌توجهی از اطلاعات است که نباید در دسترس عموم باشد. توجه به این نکته ضروری است که گزارش نشت به همه طرف‌های درگیر بخشی ضروری از پاسخ به چنین رویدادی است.

من توصیه می‌کنم که هر شرکتی در هر کجا که هست، مطمئن شود واقعاً در برابر تهدیدات سایبری محافظت می‌شود و سیستم‌های آن‌ها به‌روز‌شده و از نظر دفاعی مستحکم است تا خطر چنین موردی با آن‌ها کاهش یابد. این محقق سایبری نتیجه‌گیری می‌کند. امنیت سایبری برای هر کاری ضروری است.

شرکت مهندسی ساختمان دولتی چین یکی از بزرگترین شرکت‌های ساختمانی در جهان است که در 100 کشور جهان فعالیت می‌کند. این شرکت مسئول ساخت بیشتر آسمان‌خراش‌های با ارتفاع بیش از 300 متر در چین و حدود 50 درصد از برج‌ها در سراسر جهان است.

این شرکت همچنین در ساخت زیرساخت‌ها مانند فرودگاه‌ها، بنادر دریایی، نیروگاه‌ها، پایگاه‌های پرتاب ماهواره، تونل‌های خدماتی و غیره با نرخ 15 میلیون متر مربع در سال تخصص دارد.

این شرکت که متعلق به دولت چین است، در سال 1982 تاسیس شد و امروزه این شرکت در رتبه نهم شاخص فورچون ۵۰۰  قرار دارد و سود خالص آن در سال گذشته51 میلیارد یوان یا کمی بیش از 7 میلیارد دلار بوده است.

در اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، CSCEC در ساخت خط سبز راه‌آهن سبک در تل‌آویو با ایستگاه‌های خود، در ساخت بندر جدید حیفا و در یک پروژه مسکونی در هرتزلیا مشارکت دارد.

در یک اتفاق جالب، این شرکت تا پایان سال جاری مجوز فعالیت در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را دارد، اما قرار است وزارت مسکن مجوز فعالیت شرکت چینی در این کشور را تا 3 سال دیگر تمدید کند.

دورون آمیر، مدیر عامل سایتکا توضیح داد: مبارزه با تروریسم همچنین شامل توانایی یافتن هکرهایی است که یک دستور کار ملی موقت را اتخاذ می‌کنند که اطلاعاتی را مبادله می‌کند که انجام حملات و کشتار بی‌گناهان را بدون تبعیض و به هر قیمتی ممکن می‌سازد.

راه‌آهن سبک تنها یادآوری است که تروریسم در تلاش است تا هر توسعه و پیشرفتی را از بین ببرد و مانند برج‌های آذریلی در تل‌آویو، راه‌آهن سبک از دیرباز به‌عنوان هدفی برای تروریسم، سرقت و قاچاق اطلاعات برای اهداف برنامه‌ریزی‌شده مشخص شده است.

به همین دلیل است که پیگیری گروه‌های هکر و نسبت دادن فعالیت‌های تروریستی به آن‌ها مهم است.

اجباری است که مطابق با جنگ علیه تروریسم رفتار شود، از جمله اقدامات متقابل هدفمند و رسیدن به هدف به روشی تکنولوژیکی یا تهاجمی دیگر.

از طرف سامانه ملی سایبری اعلام شد که این‌ها مطالبی هستند که هیچ تاثیری بر حفاظت سایبری ریل سبک ندارند و حتی برخی از آن‌ها به صورت عمومی منتشر شده است.

شرکت NTA  در ادامه در پاسخ به این آرایه اظهار داشت: حادثه مورد نظر در NTA رخ نداده است. پاسخی از سوی شرکت مهندسی ساخت‌و‌ساز دولتی چین هنوز دریافت نشده است.