loader image

جستجو

Israel should cooperate with the United Nations

عرب نیوز:‌ اسرائیل بهتر است با سازمان ملل همکاری کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «عرب نیوز» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به سابقه طولانی نقض حقوق بشر توسط اسرائیل از جمله بازداشت افراد بدون محاکمه، تاکید کرد اسرائیل بهتر است با سازمان ملل همکاری کند این رژیم نمی‌تواند برای همیشه از محکومیت بین‌المللی قصر در رود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه عرب‌نیوز در یادداشت تازه خود به‌قلم «یوسی مکلبرگ» نوشت: رسانه­‌های اجتماعی کارزاری را توسط لابی­گران اسرائیلی راه‌اندازی کردند تا نامزدهای انتخابی جایگاه کمیسیون عالی سازمان ملل متحد در مناطق فلسطین را بی‌­اعتبار کنند. این کارزار با شایستگی منتخبین ارتباطی ندارد و بیشتر منعکس‌کننده قصد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و متحدانش به­ویژه آمریکا برای تزریق ترس و بازدارندگی آن­ها از انتصاب در این جایگاه است.

سازمان‌هایی مانند دیده‌بان، سازمان ملل یا سازمان مردم­نهاد تقریباً هر ساعت را به جستجوی اظهارات کسانی می­پردازند که از سیاست‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در کرانه باختری و نوار غزه انتقاد می‌کنند. هدف آن­ها زیر سوال بردن انگیزه منتقدان است و در بسیاری موارد آن­ها را به یهودستیزی نیز متهم می­کنند.

جایگاه گزارشگر مختص کسی است که اطلاعات عمیقی از مناقشه و ریشه‌های آن و چگونگی تکامل در طول سال‌ها داشته باشد و با تعهد قوی به سیستم سازمان ملل و منشور آن و در نتیجه حقوق بشر و بین­الملل هدایت شود.

گزارشگر ویژه مأموریت دارد درباره نقض حقوق‌بشر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که مظنون به تخلف قوانین بین‌المللی، حقوق بین‌الملل بشردوستانه و کنوانسیون ژنو است، تحقیق کند و حقیقتاً، دولت یهود از نبود این جایگاه ویژه خوشحال می­شود.

مسلماً کل اشغال کرانه باختری و محاصره غزه، نقض عظیم حقوق‌بشر علیه میلیون­ها فلسطینی است. با این حال، گاهی اوقات یک حادثه، نیاز به یک سیستم نظارتی بین­‌المللی بر وضعیت حقوق بشر در سرزمین­‌های اشغالی را برجسته می­کند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با سابقه طولانی نقض حقوق بشر، از جمله بازداشت افراد بدون محاکمه، نگه داشتن بی‌دلیل مردم برای ساعت­ها در ایست­‌های بازرسی و کشتار و معلولیت دیگران، نمی­تواند برای همیشه از محکومیت بین­‌المللی قصر در رود.

اعتراض اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به انتقاد از رفتارش در قبال فلسطینی‌ها و نامزدهایی که خواستار اتخاذ تدابیری علیه آن شده‌اند، اعتبار بیشتری پیدا می‌کند، اگر در ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز مبتنی بر چاره دو کشوری صداقت نشان دهد و حقوق‌بشر برابر و سیاسی را برای همه افراد بین رود اردن و دریای مدیترانه تضمین کند.

پس از 55 سال اشغال، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید به جای حمله به کارمندان و تلاش برای ساکت کردن آن­ها، برای یافتن راه­‌هایی جهت تضمین حقوق‌بشر بدون به خطر انداختن امنیت، با گزارشگر ویژه جدید همکاری کند.