loader image

جستجو

Disclosure of Mossad's activity against Hamas in Malaysia

کان 11:
  فاش شدن فعالیت موساد علیه حماس در مالزی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «کان 11» در گزارش تازه خود از فاش شدن فعالیت موساد علیه حماس در مالزی خبر داد و نوشت: روز گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه مقامات مالزی یک فلسطینی اهل غزه را که توسط موساد ربوده شده بود، آزاد کردند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری کان 11 در گزارش تازه خود نوشت:  در رسانه‌های مالزی گزارش شد که موساد 6  فلسطینی مقیم این کشور را زیر نظر دارد که برخی از آن‌ها اعضای آکادمی و مدرسان و برخی دیگر در زمینه مهندسی هستند.

ادعا می شود که این بخشی از تلاش برای خنثی کردن طرح حماس است که دانشمندان و مهندسان امیدوارکننده اعضای این سازمان را به خارج از کشور می فرستد تا بتوانند دانش فناوری و تسلیحاتی را که در نبرد با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) استفاده خواهند کرد، به دست آورند.

به گزارش نشریه «نیو استریتس تایمز»، این اطلاعات توسط منابع رسمی اطلاعاتی غرب آسیا در اختیار این روزنامه قرار گرفته است.

روز گذشته، در شبکه الجزیره گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه مقامات مالزی یک فلسطینی اهل غزه را که توسط موساد ربوده شده بود، آزاد کردند.

امروز در رسانه های مالزی ادعا شد که فرد فلسطینی ربوده‌شده عمرو البلبیسی است و جزئیات بیشتری از وی ارائه نشد. با بررسی این خبر مشخص شد که البلبیسی یک فلسطینی 31 ساله متولد غزه است.

همچنین مشخص شد که او در دانشگاه اسلامی غزه در رشته کامپیوتر تحصیل کرده، اما چند سال پیش تحصیل را رها و به ترکیه نقل مکان نموده است. سپس به مالزی رفت و در پایتخت آن کوالالامپور زندگی کرد.

در حساب کاربری لینکدین البلبیسی آمده است که وی از سال 2011، در زمینه توسعه نرم‌افزار فعالیت داشته است و در سال 2013  تخصص خود را در زمینه توسعه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم اندروید آغاز کرده است.

بازوی نظامی حماس نزدیک به یک دهه است که در زمینه سایبری، تحقیق و توسعه در مالزی فعالیت می‌کند. افراد سایه و اعضای ارشد سازمان به‌عنوان مدرس در دانشگاه کار می‌کنند تا دانشجویان جوان را جذب کنند و آن‌ها را برای فعالیت‌های سایبری آموزش دهند.