loader image

جستجو

The new technology of the US military in 2023

اوراسیا تایمز:
فناوری جدید ارتش آمریکا در سال 2023

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «اوراسیا تایمز» در مقاله خود به بررسی فناوری جدید ارتش آمریکا در سال 2023 پرداخت و نوشت: عینک‌های واقعیت ترکیبی تحت سیستم تقویت بصری یکپارچه در حال توسعه هستند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه اوراسیا تایمز در مقاله خود به‌قلم «ساکشی تیواری» نوشت: ارتش آمریکا آماده است تا با «عینک‌های رزمی» کاملاً جدید خود وارد میدان‌های نبرد آینده شود.

زیرا نبردهای مدرن در بعد فناوری گسترش پیدا می‌کنند و قدرت‌های نظامی خارجی سیستم‌های پیشرفته را برای تقویت آمادگی رزمی ادغام می‌کنند.

عینک‌های واقعیت ترکیبی تحت سیستم تقویت بصری یکپارچه درحال‌توسعه هستند.

این ابتکار تقریباً 22 میلیارد دلاری به سربازان آگاهی موقعیتی شبیه به خلبان جنگنده ارائه می‌دهد.

ارتش آمریکا این عینک را برای استفاده توسط نیروهای جنگی توسعه داد. طبق بیانیه مطبوعاتی که قبلاً توسط سرویس توزیع اطلاعات بصری دفاعی منتشرشده بود، عینک‌های جدید آگاهی موقعیتی پرسنل پیاده‌نظام را افزایش می‌دهد.

با این عینک، سربازان می‌توانند گوشه‌ها و زاویه‌ها را اسکن کنند، در تاریکی ببینند و اطلاعات تاکتیکی مانند نقشه‌های دیجیتال را مشاهده کنند.

به گفته منابع، یک دوربین دید در شب مادون‌قرمز نصب‌شده بر روی یک تفنگ ممکن است به این عینک اجازه دهد تا با سلاح‌های سربازان ارتباط برقرار کند.

سربازان می‌توانند سلاح‌های خود را درحالی‌که پشت پوشش پنهان‌شده‌اند استفاده کنند و یا از دوربین روی سلاح  برای ارزیابی منطقه مهاجمان بدون آسیب فیزیکی توسط دشمنان، استفاده کنند.

به گفته دکتر«بروس جت» -یکی از مدیران سابق تأمین ارتش- که با نشنال‌اینترست صحبت کرده است، ظاهراً این فناوری می‌تواند چشم‌اندازی سه‌بعدی برای سربازان فراهم کند.

جت تأکید کرد که این دوربین از رابط انسان و ماشین برای اتصال بخشی از مکانیسم‌های مغزی زیربنایی بینایی انسان به بخش نرم‌افزاری استفاده می‌کند که از درک عمق، دید محیطی و سایر ظرافت‌های مرتبط با چشم انسان پشتیبانی می‌کند.

با تحویل این فناوری در سال 2023، سربازان ارتش آمریکا برای نقشه‌برداری از موقعیت‌های بسیاری از اهداف به‌طور هم‌زمان، جمع‌آوری اطلاعات در مورد مکان نیروهای دشمن و اطلاع تیرانداز از ویژگی‌های حمله حیاتی مانند فاصله و مکان نیروهای مخالف مجهزتر خواهند شد.