loader image

جستجو

People are not happy with Biden

ای‌بی‌سی‌نیوز:
مردم از بایدن راضی نیستند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌نیوز» در گزارشی با اشاره به اینکه مردم از بایدن راضی نیستند،‌ اعلام کرد: بزرگترین نقطه ضعف بایدن به مشکلات اقتصادی مربوط می‌شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز در گزارشی اعلام کرد:  از هر 10 آمریکایی، چهار نفر معتقدند که از زمان ریاست‌جمهوری جو بایدن، وضعیت اقتصادی آن‌ها بدتر شده است که این رقم بالاترین آمار در نظرسنجی‌های ای‌بی‌سی و واشنگتن‌پست در 37 سال گذشته است.

نتیجه سیاسی هم از امتیاز پایین عملکرد دولت بایدن و شکل‌گیری یک رقابت شدید فرضی دیگر میان بایدن و ترامپ در سال آینده خبر می‌دهد.

با توجه به نارضایتی مردم از هر دو نفر (بایدن و ترامپ)، برگزاری انتخاباتی همانند انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 بعید به نظر می‌رسد زیرا تقریبا از هر 10 بزرگسال دموکرات، 6 نفر نمی‌خواهند که بایدن بار دیگر برای این سمت نامزد شود و نیمی از جمهوری‌خواهان نیز ترجیح می‌دهند که دونالد ترامپ نامزد حزب آن‌ها نباشد.

اما نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر این دو نفر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشند و انتخابات هم امروز برگزار شود، احتمالا در میان همه بزرگسالان، 48 درصد از دونالد ترامپ حمایت می‌کنند و 44 درصد هم طرفدار جو بایدن هستند.

این رقم در میان رای‌دهندگانی که ثبت نام کرده‌اند 48 درصد در برابر 45 درصد است. تفاوت‌ها در محدوده خطای نمونه‌گیری نظرسنجی است.

بزرگترین نقطه ضعف بایدن به مشکلات اقتصادی مربوط می‌شود: با وجود تعدیل تورم که البته همچنان بالاست، 41 درصد معتقدند که از نظر مالی به اندازه زمانی که بایدن وارد کاخ سفید شد، وضعیت خوبی ندارند، که بالاترین رقم در بیش از 30 نظرسنجی است که ای بی سی و واشنگتن پست از سال 1986 تاکنون برگزار کرده‌اند.

تنها 16 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که موسسه «لانگر ریسرچ اسوسیتز» برای ای‌بی‌سی برگزار کرده است، اعلام کرده‌اند که وضعیت اقتصادی آن‌ها بهتر شده است.