loader image

جستجو

Problems with Biden's trip to Saudi Arabia

آنتی وار:
مشکلات سفر بایدن به عربستان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «آنتی‌وار» در گزارش تازه خود به بررسی مشکلات سفر بایدن به عربستان پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه آنتی‌واردر گزارش تازه خود به‌قلم «تد اسنایدر» نوشت: در 14 ژوئن، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن به عربستان می‌رود و او با میزبانان سعودی دیدارهای دوجانبه برگزار خواهد کرد.

بایدن صحنه معاصر جهانی را نبرد حماسی بین دموکراسی و استبداد معرفی کرده است.

استبداد در این نبرد پیروز شد. نمونه‌های کمی در جهان استبداد واضح‌تر از عربستان وجود دارد. بایدن قبلاً سعی کرده بود با محمد بن سلمان تماس برقرار کند، اما ولیعهد سعودی درخواست آمریکا برای صحبت با رئیس‌جمهور را رد کرد.

این  سفر به وضوح برای آمریکای لاتین خاطر نشان می‌کند که استناد بایدن به سیاست اعلامی خود مبنی بر عدم ملاقات با کشورهایی که به دموکراسی احترام نمی‌گذارند، تنها پوشش فریبی برای تعقیب هژمونی آمریکا در جهان است.

این سفر بار دیگر ثابت می‌کند که ملاک حضور در اجلاس سران قاره آمریکا نه دموکراسی، بلکه اطاعت بود. بایدن نتوانست در نشستی با رهبران کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه شرکت کند، اما می‌تواند در نشست شورای همکاری خلیج فارس+3 شرکت کند که شامل عربستان، بحرین و مصر می‌شود؛ کشورهایی که آشکارا، به دموکراسی و حقوق بشر احترام نمی‌گذارند.

بایدن چندین راه‌حل عمل‌گرایانه دیگر در اختیار دارد. او سازش با عربستان را انتخاب کرد، ولی می‌تواند با تشویق و تقویت دیپلماسی بین اوکراین و روسیه به جای ممانعت از آن، قیمت نفت را کاهش دهد.

این یک مزیت برای پایان دادن به یک جنگ وحشتناک و ادعا در این مورد است که او می‌تواند با یک خودکامه بی‌رحم و غیر دموکراتیک ملاقات کند.

او می‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را به سادگی با بازگشت به برجام، همانطور که وعده داده بود، پایان دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند به تحریم‌های نفت ونزوئلا پایان دهد. این مزیتی دیگر برای به دست‌ آوردن اعتبار و شروع به احیای روابط هماهنگ در آمریکای لاتین خواهد داشت.

در عوض، بایدن انتخاب کرد که با عربستان دیدار و تظاهر آمریکا به اینکه همیشه در کنار دموکراسی در آمریکای لاتین و جهان است را تضعیف کند.