loader image

جستجو

Prohibition of the US government's use of Chinese drones2

هادسون:
ممنوعیت استفاده دولت آمریکا از پهپادهای چینی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده«هادسون» در یادداشت تازه خود به بررسی ممنوعیت استفاده دولت امریکا از پهپادهای چینی، پرداخت.

فهرست مطالب

به گزارش مرکز مطالعات سورین،  اندیشکده هادسون در یادداشت تازه خود به قلم «ریچارد ویتز» نوشت: قطعی اخیر سیستم پروازی اداره هوانوردی فدرال، ضرورت داشتن یک فضای هوایی امن و ایمن بر فراز آمریکا را به ما یادآوری می‌کند.

در این راستا، ما باید از گنجاندن بخش 817 توسط کنگره در قانون مجوز دفاع ملی جیمز ام. اینهوف که اخیراً تصویب‌شده، استقبال کنیم.

بخش 817 که وزارت دفاع و پیمانکارانش را از استفاده از پهپادهای جاسوسی ساخت چین منع می‌کند، با برخورداری از حمایت دوحزبی، امنیت آمریکایی‌ها را از طرق مختلف تقویت می‌کند.

واشنگتن‌پست و گروه تحقیقاتی نظارت تصویری IPVM به‌طور گسترده سوابق DJI (شرکت فناورانه چینی)، پوشش رسانه‌های چینی و سایر منابع را تجزیه‌وتحلیل کرده‌اند.

آن‌ها دریافته‌اند که درحالی‌که DJI تلاش می‌کند روابط خود را با دولت چین و ارتش آزادی‌بخش خلق پنهان کند، سازنده پهپادها بودجه و حمایت قابل‌توجهی از دولت دریافت می‌کند.

حزب کمونیست چین می‌تواند از این بودجه، مبادله داده‌ها و سایر ابزارها برای شکل دادن به سیاست‌های شرکت‌ها به نفع چین و به ضرر آمریکا استفاده کند.

علاوه بر این، پلیس با استفاده از سیستم‌های DJI، بر اویغورها در اردوگاه‌های کار اجباری حزب کمونیست چین در سین کیانگ نظارت می‌کند.

همچنین حزب کمونیست چین ‌‌به‌دنبال داده‌هایی در مورد شهروندان خارجی و همچنین شهروندان چینی است؛ به‌عنوان‌مثال آن‌ها چه می‌کنند، چگونه فکر می‌کنند، چه کسی را دوست دارند و… تا رفتار آن‌ها را مدل‌سازی و دست‌کاری کند.

در ماه جولای 2021، پنتاگون بیانیه‌ای ویژه صادر کرد که در آن مجدداً دیدگاه خود را تأیید کرد که سیستم‌های DJI «تهدیدهای بالقوه برای امنیت ملی هستند».

در دسامبر همان سال، وزارت خزانه‌داری سرمایه‌گذاری آمریکا در DJI را ممنوع کرد. علاوه بر این، این پهپادهای ساخته‌شده توسط چین می‌تواند توسط دولت چین یا سایر دشمنان خارجی هک یا دست‌کاری شود.

این مشکلات ایمنی و امنیتی را ایجاد می‌کند. بر اساس تحلیل‌های کنگره، پهپادهای DJI به‌طور مکرر هک می‌شوند تا بتوانند از حریم هوایی محدودشده عبور کنند، مانند مناطق پروازممنوع در اطراف واشنگتن. جامعه امنیت ملی آمریکا باید از شرکت‌های تحت کنترل حزب کمونیست چین و زنجیره آلوده به محصولات چینی اجتناب کند.

کنگره با پذیرش بخش 817 قانون مجوز دفاع ملی، منافع امنیت ملی آمریکا را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای ارتقا داده است.