loader image

جستجو

اوکراین

نشنال ریویو: چگونه بایدن می‌تواند در قضیه اوکراین پوتین را فریب بدهد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نشنال ریویو» در یادداشت خود ضمن اشاره به تشدید وضعیت در اوکراین، به این موضوع که بایدن چگونه می‌تواند در قضیه اوکراین پوتین را فریب بدهد،‌ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه نشنال ریویو در یادداشت تازه خود به‌قلم «راجر ویکر» نوشت: اوکراین یک متحد هم پیمان نیست، اما اعتبار آمریکا در خطر است.

شاید تشدید وضعیت در اوکراین، بایدن را با دشوارترین چالش سیاست خارجی خود مواجه کرده است. اوکراین یک متحد غیر ناتو و طرفدار غرب است که 31 سال پیش از سیطره مسکو رها شده است؛ و با بیش از 100 هزار سرباز روسی در مرزهایش، بار دیگر به نیرو‌های دشمن آشنای خود خیره شده است.

زمانی غیر قابل تصور بود که ولادیمیر پوتین، با وجود تمام نوستالژی‌های شوروی، منطقه دونباس اوکراین را به چنگ آورد. این تهدید اکنون قریب‌الوقوع است و نه تنها اوکراین، بلکه اروپای آزادی را که ما می‌شناسیم، نیز به خطر می‌اندازد.

به خاطر اوکراین و منطقه گسترده‌تری که در ورای آن قرار دارد، باید پوتین را قبل از شلیک حتی یک گلوله، متوقف کرد. بایدن می‌تواند با برداشتن چند قدم خاص، او را مجبور به منصرف شدن از حمله کند.

اول، بایدن باید برای پوتین این موضوع را روشن کند که هیچ سناریویی وجود ندارد که بر اساس آن اوکراین توسط روسیه تسخیر شود. پوتین در حال حاضر در صورت حمله به نیروهای اوکراینی در حمام خون فرو می‌رود. بایدن باید با هشدار دادن به او مبنی بر اینکه تهاجم به اوکراین منجر به افزایش غیرقابل تحمل تلفات روسیه می‌شود، پیش قدم شود.

دوم، بایدن باید اوکراین را با تسلیحات پیشرفته‌ای که به شدت به آن نیاز دارد، مسلح کند. روسیه با انبوهی از موشک‌های بالستیک مسلح است و از برتری دریایی و هوایی برخوردار است. این عدم تقارن به این معناست که روسیه می‌تواند خطوط دفایی اوکراین را قبل از اینکه نیروهای روسی شروع به ورود کنند، فلج کند. آمریکا باید برای محافظت از آسمان اوکراین سیستم‌های ضد هوایی به این کشور ارائه دهد.

سوم، ناتو باید سربازان بیشتری را برای تکمیل نیروهای زمینی اوکراین، به این کشور بفرستد. مقامات ارشد ارتش اوکراین به صراحت اعلام کرده‌اند که اگرچه آن‌ها مایلند تا پایان تلخ این جنگ احتمالی، بجنگند، اما برای دفع خطر تهاجم، به کمک غرب نیاز است.