loader image

جستجو

One third of Americans worry about voting security1

کامن دیمز:
نگرانی یک ‌سوم آمریکایی‌ها از امنیت رای‌گیری

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «کامن دیمز» در یادداشتی از  نگرانی یک سوم آمریکایی‌ها از امنیت‌ رای‌گیری در یک نظرسنجی خبر داد و نوشت: نتایج  نظرسنجی که در ماه جولای انجام شده است بیانگر این است که تنها 41% از آمریکایی‌ها در مکان‌های رای‌گیری احساس امنیت می‌کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه کامن دریمز در یادداشت خود خبرداد: طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط GRAPHE، (پروژه جهانی علیه نفرت و افراطی‌گری)، سهم قابل توجهی از رای‌دهندگان آمریکایی، از رویارویی با ارعاب و خشونت در ایستگاه‌های رای‌گیری هراس دارند. نتیجه‌ای که رئیس این مجموع ، آن را شکستی شرم‌آور برای دموکراسی می‌خواند.

این نظرسنجی به دنبال «دروغ بزرگ» دونالد ترامپ در مورد نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 و همچنین ناکامی‌های اخیر دموکرات‌های کنگره در تصویب قانون جامع حقوق رای است.

نتایج این نظرسنجی که در ماه جولای انجام شده است و اکنون و پیش از انتخابات میان دوره‌ای نوامبر منتشر شده است، بیانگر این است که تنها 41% از آمریکایی‌ها در مکان‌های رای‌گیری احساس امنیت می‌کنند.

نتایج نشان می‌دهد که ترس رأی‌دهندگان بر مشارکت سیاسی در چندین جبهه تأثیر می‌گذارد: 42 درصد از حضور در راهپیمایی یا تجمع می‌ترسند، 35 درصد از نصب تابلو در محوطه‌ها عصبی هستند، 23 درصد نگران باز کردن درب خود به روی افراد هستند. 19 درصد نگران حضور در مجمع نامزدها هستند و 13 درصد از شرکت در رای دادن می‌ترسند.

افزایش سطح نگرانی در میان جوانان و سیاهپوستان و اسپانیایی‌تبارها باعث بسیاری از این نظرسنجی‌ها می‌شود.

«وندی ویا» یکی از بنیانگذاران این پروژه گفت که این یافته‌ها بسیار نگران‌کننده هستند.

ویا خاطرنشان کرد که این نظرسنجی همچنین در مورد احساس ترس آمریکایی‌ها در رابطه با مسائل مهم متعدد، از تقسیم‌بندی سیاسی و نژادی گرفته تا کاهش مقررات اسلحه و در فضاهای مختلف، از جمله کنسرت‌ها و جشنواره‌ها، ساختمان‌های دولتی، خواربارفروشی‌ها، سینماها، مکان‌های عبادت، رستوران‌ها، مدارس و محل‌های کار انجام شده است.

او گفت: «مردم نه تنها در حین انجام زندگی روزمره خود می‌ترسند، بلکه می‌ترسند که در محل‌های رای گیری خود با ارعاب و تهدید مواجه شوند.

ترسی که مردم تجربه می‌کنند، به‌ویژه سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌ها و جوانان، نوعی از سرکوب رأی‌دهندگان است که باید قبل از انتخابات مورد توجه قرار گیرد.»