loader image

جستجو

The need of American allies for a stable distribution chain of

نشنال اینترست:
نیاز متحدان آمریکا به زنجیره توزیع پایدار «اف-35»

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در مطلبی ضمن اشاره به نیاز متحدان آمریکا به زنجیره توزیع پایدار «اف-35»  نوشت: ارتش کره جنوبی از تسلیحات آمریکا برای انجام ماموریت خود برای حفظ صلح استفاده می‌کند، که شامل جنگنده رادارگریز اف-35 می‌شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در مطلبی به‌قلم «چون این بوم» نوشت: اکنون بیش از هر زمان دیگری، آمریکا به متحدان خود و متحدانش به آمریکا نیاز دارند.

در حالی که بازیگران متخاصم به رفتارهای تهاجمی و به طور فزاینده نظامی خود ادامه می‌دهند، دولت بایدن باید راه‌هایی برای تثبیت و تقویت روابط خود با شرکای استراتژیک کلیدی خود در سراسر جهان بیابد.

ارتش کره جنوبی از تسلیحات آمریکا برای انجام ماموریت خود برای حفظ صلح استفاده می‌کند. اینها شامل هلیکوپترهای تهاجمی آپاچی، جنگنده‌های اف-15 و اف-16 و جنگنده رادارگریز اف-35 می‌شود.

نیروی هوایی کره جنوبی از 40 فروند اف-35 استفاده می‌کند و در حال برنامه‌ریزی برای دستیابی به 20 فروند دیگر برای تکمیل قابلیت‌های خود است.

«لوید آستین» -وزیر دفاع آمریکا- اخیراً از سئول بازدید کرد و به دولت کره جنوبی اطمینان داد که آمریکا به استقرار دارایی‌های استراتژیک از جمله جت‌های جنگنده اف-35 به وسایل بازدارنده علیه کره شمالی ادامه خواهد داد.

این اقدامی بسیار ضروری در برابر تهدید هسته‌ای رو به رشد کره شمالی بود و به بسیاری از کره‌ای‌ها نسبت به اعتبار تعهد آمریکا به منطقه اطمینان داد. با این حال، اخبار ضد و نقیض از آمریکا در مورد برنامه اف-35 و آینده آن، نگران‌کننده است.

نگرانی اصلی مناقشه جاری در واشنگتن در مورد موتور اف-135 است که در اف-35 از آن استفاه می‌شود.

کسانی در پنتاگون و کنگره هستند که خواستار ارتقای سیستم پیشرانه هستند. تاکنون صدها میلیون دلار برای توسعه این موتور جدید در نظر گرفته شده است و امسال سال مهمی برای آینده برنامه اف-35 است.

پیشنهاد ایجاد یک موتور کاملاً جدید، در مقایسه با ارتقاء اف-135 موجود، بار سنگینی بر کره جنوبی و سایر متحدان که از اف-35 استفاده می‌کنند، خواهد داشت.

نه تنها ارتش آمریکا باید یک زیرساخت و زنجیره تأمین کاملاً جدید برای تولید و نصب این موتورهای جدید ایجاد کند، بلکه مطمئن شود این موضوع بر خرید اف-35 با موتور فعلی توسط متحدانی مانند کره جنوبی تأثیر نخواهد گذاشت.

اگر کنگره امسال مجوز این تعمیرات اساسی را بدهد و منجر به ارتقای اف-35های کره‌ای با هزینه اضافی شود، این فشار بزرگی بر زنجیره تامین آمریکا و جهان خواهد بود و به احتمال زیاد کره جنوبی را مجبور خواهد کرد که خرید اف-35‌های اضافی خود را لغو کند و سئول را با دارایی‌های بازدارنده کمتر در هنگام بروز بحران باقی می‌گذارد.