loader image

جستجو

رویترز:
هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره فاجعه اقتصادی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارش تازه خود از هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره فاجعه اقتصادی خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارش تازه خود خبر داد:  وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد روز سه‌شنبه هشدار داد که شکست کنگره در افزایش سقف بدهی دولت آمریکا و ورشکستگی ناشی از آن، «فاجعه اقتصادی» را به‌دنبال خواهد داشت و نرخ‌های بهره را برای سال‌های آینده افزایش خواهد داد.

«جنت یلن» در مراسمی در واشنگتن که با حضور مدیران شرکت‌های کالیفرنیایی برگزار شد، گفت: ناتوانی آمریکا از پرداخت بدهی‌ها به افزایش بیکاری منجر می‌شود و هزینه خانوارها را برای بازپرداخت اقساط وام مسکن، خودرو و همچنین وام از کارت اعتباری، افزایش خواهد داد.

او گفت که افزایش یا تعلیق سقف وام 31.4 تریلیون دلاری دولت آمریکا «مسئولیت اساسی» کنگره است و هشدار داد که ورشکستگی دولت، پیشرفت اقتصادی این کشور از زمان همه‌گیری کرونا را تهدید می‌کند.

یلن هشدار داد: ناتوانی دولت در پرداخت بدهی ها، پیشرفت اقتصادی حاصل‌‌‌‌‌‌شده از زمان همه‌گیری کرونا در آمریکا را تهدید می‌کند.

وی خطاب به اعضای «اتاق بازرگانی کلان شهر ساکرامنتو» گفت: قصور در پرداخت بدهی، فاجعه مالی و اقتصادی ایجاد می‌کند و سرمایه‌گذاری‌ها در آینده به میزان قابل‌توجهی، پرهزینه تر خواهد شد.

وزیرخزانه داری آمریکا ادامه داد که اگر سقف بدهی افزایش نیابد، کسب‌وکارهای آمریکایی شاهد سقوط ارزش سهام در بازارهای اعتباری خواهند بود و دولت آمریکا نخواهد توانست به خانواده‌های نظامی و سالمندانی که به تامین اجتماعی متکی هستند، پول پرداخت کند.

یلن در ژانویه به قانونگذاران گفته بود که دولت آمریکا فقط تا اوایل ماه ژوئن می‌تواند هزینه‌های خود را بدون افزایش سقف بدهی پرداخت کند.

برخلاف بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته ، آمریکا محدودیت سختی برای میزان وام خود در نظر گرفته است. از آنجایی که دولت آمریکا بیش از درآمد خود هزینه می‌کند، قانونگذاران باید به‌طور دوره‌ای سقف بدهی را افزایش دهند.