loader image

جستجو

ارتش+آمریکا

وبگاه کریکی: سربازان آمریکایی برای جنگ با چین یا روسیه آماده نیستند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه« کریکی» در یادداشت تازه خود به این ‌موضوع پرداخت که ارتش امریکا در حال حاضر توانایی لازم جهت مقابله فوری با تهدیدات روسیه و چین را ندارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه کریکی در یادداشت تازه خود به قلم«جک دچ» درباره آمادگی رزمی سربازان آمریکایی نوشت: با وجود تمام موضع‌گیری‌های پنتاگون در قبال توانایی آمریکا برای مقابله فوری با تهدیدات، بررسی سربازان آمریکایی حاکی از فقدان شگفت‌انگیز آمادگی رزمی است.
این یک ضرب‌المثل قدیمی است: پنتاگون برای سال‌ها گفته اگر جنگی بین کره شمالی و کره‌جنوبی و یا هر‌جای دیگری رخ دهد، نیروهای ارتش آمریکا مستقر در شبهه جزیره کره آماده هستند تا «امشب» بجنگند. اما طبق یک نظرسنجی داخلی که توسط فارن پالیسی صورت گرفته، همه افراد ارتش در مورد این آمادگی مطمئن نیستند.
در نظرسنجی انجام شده از بیش از 5 هزار و 400 سرباز و غیرنظامی در رده‌های مختلف توسط ارتش آمریکا در ماه‌های جولای و آگوست 2020، حدود 14 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که واحد آن‌ها بلافاصله آماده استقرار، جنگ و پیروزی در هر نقطه از جهان است. حدود 13 درصد از افراد گفتند که به زمان بیشتری نیاز دارند، در حالی که 3 درصد مدعی بودند ظرف یک هفته و 4 درصد گفتند پس از یک ماه آماده نبرد خواهند شد. 56 درصد از افراد گفتند که این سؤال در مورد آن‌ها صدق نمی‌کند؛ احتمالاً دلیل این پاسخ این بوده که اکثریت شرکت‌کنندگان غیرنظامی بودند.
اما اعداد و ارقام زمانی که بر اساس رتبه تقسیم شوند، بسیار چشمگیرتر هستند. کمتر از 20 درصد از افسران ارشد و سربازان دارای تخصص ویژه که در طول جنگ‌های پس از 11 سپتامبر در افغانستان و سایر میدان‌های نبرد آمریکا مستقر شده‌اند، اطمینان خاطر داشتند که واحدشان می‌تواند امروز در جنگ شرکت کرده و پیروز شود. در حالی که ژنرال‌های کمتری به این نظرسنجی پاسخ دادند، حدود 40 درصد از آن‌ها مطمئن بودند که می‌توانند بلافاصله در منطقه مستقر شده و پیروز شوند.
«توماس اسپوهر» -ژنرال بازنشسته ارتش- که سرپرستی برنامه دفاعی بنیاد محافظه‌کار هریتج را بر عهده دارد، گفت: «اگر جنگ امروز رخ می‌داد، فکر می‌کنم ارتش در موقعیت دشواری قرار می‌گرفت. برخی از تیم‌های رزمی تیپ به خوبی آموزش دیده‌اند، اما تعداد کمی از افراد وجود دارند که کامل آموزش دیده‌اند.»
«سرهنگ ترنس کلی» -سخنگوی ارتش- در بیانیه‌ای گفت که فرماندهان ارشد ارتش اطمینان دارند که ارتش «امروز و تابستان گذشته، آماده جنگیدن و پیروزی بوده است.»