loader image

جستجو

ukraine crisis

پایگاه ورلد سوشیالیست: دفاع از دموکراسی در برابر تجاوز خارجی بزرگ‌ترین دروغ ناتو و آمریکا در بحران اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

پایگاه «ورلد سوشیالیست» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به دروغ‌های آمریکا و ناتو در قبال بحران اوکراین، دفاع از دموکراسی در برابر تجاوز خارجی را بزرگ‌ترین آن‌ها دانست.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، پایگاه ورلد سوشیالیست در یادداشت تازه خود به‌قلم هیئت تحریریه نوشت:

پایگاه ورلد سوشیالیست تشدید تحریکات آمریکا و ناتو علیه روسیه را محکوم می­کند. هدف آن­ها این است که بهانه‌­ای برای جنگ بسازند. این اقدامات بی‌پروا تهدیدی برای ایجاد یک جنگ جهانی است که به قیمت جان صدها میلیون نفر تمام می­شود.

 دولت بایدن اعلام کرد که 8 هزار و 500 سرباز را برای اعزام به کشورهای اروپای مرکزی و شرقی در مرز روسیه در حالت آماده باش قرار داده است. این به دنبال گزارشی در نیویورک تایمز است که نشان می‌دهد دولت آمریکا در حال توسعه برنامه‌هایی برای اعزام تا 50 هزار سرباز به منطقه است.

 الکساندر ویندمن، سرهنگ آمریکایی که در مذاکرات سطح بالای این کشور با اوکراین شرکت دارد، اظهار داشت: «چرا این موضوع برای مردم آمریکا مهم است؟ این موضوع مهم است، زیرا ما در آستانه بزرگ­ترین جنگ در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم هستیم. استقرار گسترده نیروی هوایی، توپخانه دوربرد، موشک‌های کروز، چیزهایی که بیش از 80 سال است در اروپا ندیده‌ایم، در حال وقوع است.»

 مانند مداخلات فاجعه‌بار آمریکا در عراق و افغانستان، راه جنگ با روسیه با دروغ هموار شده است. افزایش حضور نظامی در اروپای شرقی با ادعاهای رسانه­‌ای مبنی بر قریب­‌الوقوع بودن تهاجم به اوکراین توجیه می­‌شود که حتی دولت این کشور نیز آن را زیر سوال برده است.

 آخرین دروغی که توسط دولت بریتانیا ساخته شده است، این است که روسیه قصد دارد به زور، یک دولت دست نشانده در اوکراین مستقر کند، دقیقاً همان کاری که واشنگتن، برلین و ائتلاف ناتو در سال 2014 انجام دادند و از یک کودتای افراطی حمایت کردند که قدرت را در کی‌یف به دست گرفت.

 بزرگ­ترین دروغ این است که آمریکا و ناتو در حال دفاع از «دموکراسی» در برابر «تجاوز خارجی» هستند. دولت و دستگاه دولتی اوکراین مملو از نیروهای شبه‌نظامی نئونازی است که نقش اصلی را در کودتای 2014 ایفا کردند. این نیروها شامل حزب «آزادی»، شبهه‌نظامیان بخش راست نئونازی و گردان آزوفاست که پارلمان اروپا رسماً آن را به دلیل دیدگاه­های نژادپرستانه، ضد یهود و بیگانه‌هراسانه محکوم کرده بود‌.