loader image

جستجو

Beijing will not hesitate to invade Taiwan

العربیه:
پکن در جنگ علیه تایوان تردید نخواهد کرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه «العربیه» در گزارشی به نقل از وزیر دفاع جمهور خلق چین درباره اینکه پکن در جنگ علیه تایوان تردید نخواهد کرد، نوشت: چین هرگونه تلاش برای اعلام استقلال تایوان را به شدت سرکوب خواهد کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، رسانه العربیه در گزارشی نوشت:  همزمان با تشدید تنش‌ها در روابط آمریکا و چین و در اولین گفت‌وگوهای مستقیم در سطح وزرای دفاع دو کشور از زمان روی کار آمدن دولت دموکرات به ریاست جو بایدن، «وی فونگخه» -وزیر دفاع جمهوری خلق چین- خطاب به «لوید آستین» -همتای آمریکایی- خود تاکید کرد که پکن در تهاجم به تایوان تردید نخواهد کرد.

فونگ‌خه تاکید کرد که چین هرگونه تلاش برای اعلام استقلال تایوان را به شدت سرکوب خواهد کرد و از واشنگتن خواست فورا از فروش هرگونه تسلیحات هجومی به تایوان خودداری کند.

در اولین تلاش برای تضمین عدم تحول تنش‌های گسترده میان دو کشور به حوادثی ناشی از سوء‌تفاهم یا تبدیل پیام‌های اشتباه به اقدام نظامی، دو وزیر دفاع آمریکا و چین در اولین گفت‌گوهای فیمابین از زمان روی کار آمدن بایدن، جمعه 20 خرداد در اجلاس شانگری- لا در سنگاپور دیدار کردند.

آن‌طور که یک مقام آمریکایی نقل کرده، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از سویی به همتای چینی خود متذکر شده که پکن نباید از روسیه پشتیبانی کند.
به گفته این مقام آمریکایی، در عین حال تلاش‌های دو طرف در این دیدار بر کاهش تنش‌ها در روابط دو کشور متمرکز شد.

از طرفی رسانه‌های چینی اعلام کردند که پکن از فرصت این اجلاس برای بررسی همکاری‌ با آمریکا استفاده خواهد کرد.