loader image

جستجو

Why should Israel live without American military aid2

هاآرتص:
چرا اسرائیل باید بدون کمک‌های نظامی آمریکا زندگی کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در یادداشت تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که چرا اسرائیل باید بدون کمک‌های نظامی آمریکا زندگی کند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در یادداشت تازه خود به‌قلم «چاک فریلیچ» نوشت:سال آینده دو سالگرد تاریخی و تا حدی متناقض را رقم خواهد زد: 75 سال استقلال اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و 50 سال وابستگی به کمک‌های نظامی گسترده آمریکا و دیگری: یک ضرورت وحشتناک در زمان جنگ که بخشی از یک «روابط ویژه» قابل‌توجه بین یک غول بزرگ جهانی و یک بازیگر کوچک منطقه‌ای شد.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اکنون در میانه راه کمک نظامی 10 ‌ساله آمریکا قرار دارد. پس از پایان آن، در سال 2028، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از 170 میلیارد دلار کمک نظامی آمریکا بهره‌مند خواهد شد که تقریباً همه آن‌ها در دوران پس از جنگ یوم کیپور 1973 بوده است. کمک‌های نظامی آمریکا درنهایت به پایان خواهد رسید.

کمک‌های نظامی آمریکا بودجه‌ای با ثبات و قابل پیش‌بینی را در اختیار ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) قرار می‌دهد که برای برنامه‌ریزی بلندمدت نیرو از اهمیت حیاتی برخوردار است.
کمک‌های نظامی همچنین به دلیلی ملموس بر استحکام «روابط ویژه» و آزمونی برای اعتبارنامه اعضای کنگره طرفدار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تبدیل‌ شده است.

اگرچه بیشتر حزب دموکرات به روابط با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از جمله کمک نظامی متعهد است، اما به طور فزاینده ای توسط لیبرالیسم چپی مورد تردید قرار می‌گیرد. مشروط بودن، که تا همین اواخر یک انحراف افراطی بود، راه خود را به جریان اصلی باز می‌کند.

در سال 2021، پس از درگیری با حماس در آن سال، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پیش‌بینی نگران‌کننده‌ای از مشکلات آینده در تخصیص اضطراری برای دفاع موشکی داشت.

علاوه بر این، تغییرات در حال وقوع در جمعیت‌شناسی آمریکا که کاملاً به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مربوط نمی‌شود، احتمالاً حمایت‌های آینده از روابط آمریکا و دولت یهود را کاهش می‌دهد. تا زمانی که بایدن بر سرکار است، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نگرانی چندانی در مورد آن ندارد، اما تردیدها در مورد جانشین بالقوه او نشان‌دهنده حل کردن مسائل در اسرع وقت است.

نتیجه انتخابات آتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تأثیر مهمی بر آینده کمک‌های نظامی و به‌طورکلی «روابط ویژه» خواهد داشت.

سناتور «باب منندز» یکی از بزرگ‌ترین دوستان اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، اخیراً هشدار داده است که اگر نتانیاهو رهبری یک ائتلاف راست افراطی را بر عهده بگیرد، روابط به‌شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

در مقابل، اگر ائتلافی میانه‌رو به قدرت بازگردد، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در بایدن یک گفت‌وگوی مطلوب خواهد یافت.

به ‌هر حال، تمدید تقریباً خودکار سالانه کمک‌های نظامی دیگر آن‌طور که برای دهه‌ها بوده، کاملاً پیش‌بینی نشده است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) حداقل باید به این فکر کند که آینده بدون وسعت نظامی آمریکا چگونه خواهد بود.