loader image

جستجو

Why is the FBI investigating Israel1

کامنتری:
چرا اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره اسرائیل است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «کامنتری» در یادداشت تازه خود  به بررسی این سوال پرداخت که چرا اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره اسرائیل است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه کامنتری در یادداشت خود به‌قلم «متیو کانتینتی» نوشت: بهار گذشته، پس از حملات تروریستی که بیش از ده‌ها اسرائیلی را کشتند، ارتش رژیم صهیونیستی، عملیات‌های ضد تروریستی را در سراسر کرانه باختری انجام داد.

در 11 می، در جریان یورش به شهر جنین، یک گلوله به خبرنگار الجزیره، شیرین ابوعاقله، اصابت کرد و کشته شد.

ناگهان ابوعاقله 51 ساله که دارای پاسپورت آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین بود و از پایگاه خود در اورشلیم، درگیری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و فلسطین را پوشش می‌داد، به شهادت رسید.

سخنگوی حماس گفت که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) «عمداً» او را ترور کرده است.

عجله برای قضاوت به همان اندازه که سرگیجه‌آور بود، وحشتناک نیز بود. مظنونان، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را قبل از کالبدشکافی یا تحقیقات رسمی متهم به قتل می‌کردند و این موضوع که ارتش این کشور عمداً ابوعاقله را کشته است، صرفاً تهمت‌آمیز بود.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آزادترین مطبوعات را در غرب آسیا دارد و ارتش این کشور تحت قوانین سختگیرانه درگیری عمل می‌کنند که هدف آن محدود کردن تلفات غیرنظامیان است.

از دهه 1980، کنگره به اف‌بی‌آی اجازه داد تا در مورد مرگ آمریکایی‌ها در خارج از کشور به دست تروریست‌ها تحقیق کند، نه خبرنگاران جنگی که در نبرد بین یک شریک نظامی و جنگجویان غیرقانونی گرفتار شدند!

به دلیل ترکیبی لغزنده از بدخواهی و نادانی، این نمایندگان کنگره از دولت آمریکا می‌خواستند که با سربازان اسرائیلی به‌عنوان تروریست‌های بین‌المللی رفتار کند.

این در حالی است که می‌دانستیم اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هرگز در چنین کار مسخره‌ای همکاری نخواهد کرد و تنها پیامد واقعی چنین تحقیقاتی، گسستگی در اتحاد بین دو کشور ما خواهد بود. جای تعجب نیست که کنگره چنین رتبه‌بندی پایینی دارد.

در 5 سپتامبر، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگرچه نمی‌توان به‌طور صریح منبع تیراندازی که ابوعاقله را به شهادت رساند مشخص کرد، اما احتمال زیادی وجود دارد که وی در جریان تیراندازی به سمت مظنونان مسلح فلسطینی، به‌طور تصادفی مورد اصابت گلوله ارتش اسرائیل قرار گرفته باشد.

وزارت امور خارجه بیانیه ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به‌عنوان حرف آخر تلقی کرد.

آنچه مشخص است اینکه باند ضد اسرائیلی بدون در نظر گرفتن پیامدهای احتمالی در غرب آسیا یا سابقه‌ای که ممکن است برای سربازان آمریکایی در اقدامات آینده ایجاد شود.

یکی از آژانس‌های دولت آمریکا را برای برداشتن گامی خارق‌العاده در برخورد با ارتش دولت یهود به‌عنوان یک اقدام جنایت‌کارانه مورد آزار و اذیت قرار داد.

دولت‌های ظالم در چین، ایران، ونزوئلا، کرانه باختری و نوار غزه هر روز افراد را به ناحق زندانی و حیثیت و حقوق بشر آنان را نقض می‌کنند، با این حال، دولت بایدن صلاح می‌بیند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را سرکوب کند.

تصمیم‌گیری برای مماشات بایدن با دشمنان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یا سردرگمی و بی‌کفایتی معاونانش سخت است.

در اوایل دسامبر، بلینکن با گروه ضد اسرائیلی جی استریت صحبت کرد و متعهد شد در برگیرنده اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و همسایگان عربش باشد و دایره صلح را گسترش دهد.

بلینکن گفت ادغام اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، همچنین به معنای ادامه مبارزه برای این است که با این کشور مانند سایر ملت‌ها رفتار شود، نه بیشتر و نه کمتر. شاید او باید این را به اف‌بی‌آی بگوید.