loader image

جستجو

Why doesn't Biden respond to Zelensky's request for help2

اسلیت:
چرا بایدن به درخواست کمک زلنسکی پاسخ نمی‌دهد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «اسلیت» در یادداشت خود به بررسی این سوال پرداخت که چرا بایدن به درخواست کمک زلنسکی پاسخ نمی‌دهد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه اسلیت در یادداشت خود به‌قلم «فرد کاپلان» نوشت:  «ولودیمیر زلنسکی» هواپیماهای جنگنده اف 16 آمریکایی می‌خواهد.

جو بایدن نمی‌خواهد به او اجازه دهد آن‌ها را داشته باشد. چه کسی استدلال بهتری دارد؟ تأمین آن‌ها چه فایده یا زیانی دارد؟

اولین دلیل بایدن برای عدم ارسال آن‌ها این است که اوکراینی‌ها برای آن‌ها آماده نیستند. همان‌طور که حتی اوکراینی‌ها اعتراف می‌کنند، خلبانان آن‌ها حداقل 6 ماه طول می‌کشد تا نحوه پرواز و جنگیدن با هواپیما را بیاموزند.

اف 16 یک جت چند منظوره و قادر به عملیات هوا به هوا و هوا به زمین است. آن‌ها تقریباً روزانه نیاز به بازرسی و نگهداری دارند.

اوکراین فرودگاه‌های خوب کمی ‌دارد و روسیه می‌تواند آن‌ها را به‌طور مکرر بمباران کند و مجبور به تعمیرات بی‌پایان شود.

رئیس‌جمهور اوکراین دلایلی برای این باور دارد که هر سلاح آمریکایی را که درخواست کند، در نهایت به آن دست خواهد یافت.

بایدن در ابتدا برای تأمین موشک‌های پدافند هوایی پاتریوت، سپس خودروهای زرهی و سپس تانک‌های آبرامز مردد بود، اما یکی یکی چراغ سبز را روشن کرد.

این امکان وجود دارد که در مقطعی به‌زودی، او به اوکراین نیز اجازه دهد چند هواپیمای جنگی مدرن داشته باشد.

اوکراین قبلاً به اهدافی در داخل روسیه و در داخل مناطق اوکراین، از جمله کریمه که پوتین ادعا می‌کند بخشی از روسیه هستند، ضربه زده است، اما این حوادث ممکن است باعث شده است که پوتین دستور بمباران شدیدتر اوکراین را از سوی روسیه صادر کند.

اوکراین آن اهداف روسی را با موشک‌های خود مورد اصابت قرار داد. آیا اهمیتی دارد که اوکراین دوباره با استفاده از سلاح‌های آمریکایی یا ناتو این کار را انجام دهد؟ آیا پوتین ممکن است به تأمین کنندگان این سلاح‌ها پاسخ دهد؟

روسیه به اهدافی در داخل اوکراین حمله کرده است؛ اما به استثنای معدودی، اوکراین از حمله به اهداف در داخل روسیه صرف نظر کرده است. با این حال، این ماهیت بازدارندگی هسته‌ای است.

داشتن سلاح‌های هسته‌ای، دشمنان را از انجام طیف وسیعی از حملات، نه فقط حملات هسته‌ای، باز می‌دارد. برای اوکراینی‌ها، این یک «جنگ تمام‌عیار» است که تقریباً ارزش هر قربانی را دارد.

لحظه‌ای که کشورهای ناتو مورد حمله قرار می‌گیرند، به‌خصوص اگر تلفات وارد شوند، احتمالاً لحظه‌ای است که آن کشورها از جنگ خارج می‌شوند. این به‌طور ضمنی اما به‌طور گسترده درک می‌شود.