loader image

جستجو

A possible decrease in housing prices in the United States

اکسیوس:
کاهش احتمالی قیمت مسکن در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «اکسیوس» در گزارش تازه خود با اشاره به کاهش احتمالی قیمت مسکن در آمریکا، تاکید کرد: کاهش قیمت مسکن فاجعه نخواهد بود و قیمت‌های پایین‌تر مورد استقبال خریداران ناامید و بالقوه قرار خواهد گرفت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه اکسیوس در گزارشی اعلام کرد که طبق پیش‌بینی صورت‌گرفته توسط برخی اقتصاددان‌ها، امیدهایی برای کاهش قیمت مسکن و از بین رفتن رکود شدید در بازار مسکن آمریکا زنده شده است.

طبق این گزارش، فروش خانه‌های مسکونی موجود در بازار مسکن آمریکا، طی 9 ماه اخیر به شدت کاهش یافته بود.

گزارش اکسیوس که بر مبنای نظر تحلیل‌گران گلدمن ساکس صورت گرفته، اعلام می‌کند که متوسط قیمت مسکن در آمریکا از زمان اوج خود در ماه ژوئن که به 414 هزار دلار رسیده بود، اکنون به میزان 20 درصد کاهش یافته است.

تحلیل این کارشناسان اقتصادی برای ادامه روند نزولی قیمت مسکن، به اعطای وام‌های مسکن مناسبی که قصد دارند تنها با سود 7 درصد به متقاضیان مسکن در آمریکا اعطا شوند نیز مرتبط است.

این افزایش تقاضا برای خرید مسکن، باعث بروز پدیده افزایش بدهی‌های بانکی مانند آنچه که بازار مسکن آمریکا در سال 2008 و 2009 تجربه کرد، نخواهد شد و بازگشت مجدد به آن وضعیت بسیار بعید است.

تا همین اواخر، اقتصاددانان دورنمای رکود قیمت در سراسر کشور را نادیده می‌گرفتند و پیشنهاد می‌کردند که موجودی کم مستمر خانه‌ها برای خرید، چیزی به اندازه یک طبقه زیر بازار خواهد بود.

اگر تقاضا به دلیل افزایش نرخ وام مسکن کاهش یابد، باز هم خریداران کافی برای تعداد نسبتاً کمی خانه برای فروش وجود خواهد داشت، به این معنی که قیمت‌ها احتمالاً کاهش زیادی نخواهد داشت.

کاهش قیمت مسکن فاجعه نخواهد بود و قیمت‌های پایین‌تر مورد استقبال خریداران ناامید و بالقوه قرار خواهد گرفت.