loader image

جستجو

The reduction of tensions between the United States and Saudi Arabia with increasing concerns about Iran

وال استریت ژورنال:
کاهش تنش‌های آمریکا و عربستان با افزایش نگرانی‌ها در قبال ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارش خود به تحلیل و بررسی کاهش تنش‌های آمریکا و عربستان با افزایش نگرانی‌ها در قبال ایران،‌ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود به‌قلم «دیون نیسنباوم» «استفن کالین» نوشت: مقامات آمریکا و عربستان سه ماه پس‌ازاینکه روابط به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسید، گفتند که دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام‌ از عربستان را به دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته کنار گذاشته است و در تلاش است تا هماهنگی‌های امنیتی را برای مقابله با ایران در سال 2023 اصلاح کند.

مقامات به نشانه‌هایی از بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کردند زیرا کاهش قیمت بنزین در آمریکا، نتایج بهتر از انتظارات انتخابات میان‌دوره‌ای برای دموکرات‌ها و تشدید نگرانی‌ها در مورد ایران باعث شد تا درگیری طولانی‌مدت که در ماه اکتبر آشکار شد را از بین ببرد؛ درست همان زمانی که سعودی‌ها درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را رد کردند.

تصمیم تولید تنها یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به نگرانی‌های مربوط به تورم دامن زد و بایدن قول داد با کنگره برای تحمیل «عواقب» نامشخص بر عربستان همکاری کند.

آمریکا در حال همکاری نزدیک با عربستان، اسرائیل و سایر کشورهای غرب‌آسیا است تا سیستم‌های ‌‌‌‌پدافند هوایی هماهنگ جدید و همکاری در دریا را برای بازدارندگی ایران توسعه دهد. ژنرال «الکسوس گرینکویچ» که فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در غرب‌آسیا را بر عهده دارد، گفت: «ایجاد مشارکت‌های قوی ضروری است. این امر، این منطقه کلیدی و اردوگاه ما در کنار نظم بین‌المللی لیبرال که از زمان جنگ جهانی دوم برقرار بوده است را ایمن نگه می‌دارد.

یک نقطه مهم برای ادامه همکاری نظامی آمریکا و عربستان، پایگاه هوایی شاهزاده سلطان است. مقامات دولت بایدن در برابر خارج کردن موشک‌های پاتریوت از این پایگاه سعودی مقاومت کردند و گفتند که این موشک‌ها برای حفاظت از نیروهای آمریکایی مستقر در آنجا ضروری هستند.

جت‌های جنگنده‌ سعودی سال گذشته مأموریت‌هایی را انجام دادند و بمب‌افکن‌های دوربرد آمریکایی را در حریم هوایی ملی خود اسکورت کردند و به افزایش قدرت پروژه نظامی آمریکا در سراسر غرب‌آسیا کمک کردند.