loader image

جستجو

Decrease in consumer confidence index

بلومبرگ:
کاهش شاخص اعتماد مصرف‌کننده

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «بلومبرگ» در گزارش تازه خود به کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده،‌خبر داد و نوشت: کاهش اعتماد مردم آمریکا به اقتصاد این کشور در بحبوحه تورم فزاینده در آمریکاست.

فهرست مطالب

 

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه بلومبرگ نوشت: شاخص اعتماد مصرف‌کننده در آمریکا در ماه جولای کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از فوریه سال 2021 رسید که نشان‌دهنده کاهش اعتماد مردم آمریکا به اقتصاد این کشور در بحبوحه تورم فزاینده در آمریکاست.

داده‌های منتشر شده نشان داد، شاخص اعتماد مصرف‌کننده که سازمان غیردولتیِ موسوم به کنفرانس بورد آن را منتشر می‌کند، برای سومین ماه کاهش یافت و به 95.7 رسید.

کاهش مستمر اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی به اقتصاد این کشور، این خطر را درپی دارد که مصرف‌کنندگان، آن هم در زمانی که اقتصاد آمریکا به تقلا افتاده است، خریدهای غیرضروریِ خود را کاهش دهند. تورم اعتماد مردم را تضعیف کرده و فدرال رزرو را به افزایش شدید نرخ بهره بانکی با هدف کاهش تقاضا مجبور کرده است.

پیش‌بینی این گروه از شرایط فعلی به پایین‌ترین سطح از آوریل سال 2021 رسیده است. بررسی پیش‌بینی‌ها که منعکس‌کننده چشم‌انداز 6 ماهه مصرف‌کنندگان است، به 65.3 کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از سال 2013 است و دیدگاه های بدبینانه‌‌تری را در ارتباط با چشم‌انداز مالی مردم منعکس می‌کند.

این گزارش اظهارنظرهای اخیر مقامات شرکت‌هایی مانند والمارت و مک دونالد را تقویت می‌‌کند که اعلام کرده‌اند مصرف‌کنندگان بیشتر بودجه خود را به خرید اقلام ضروری اختصاص می‌دهند و پول کمی برای خریدهای دیگر باقی می‌گذارند.

لین فرانکو، مدیر ارشد شاخص‌های اقتصادی در سازمان کنفرانس بورد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نگرانی درباره تورم، به ویژه افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی، همچنان بر مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد. با نگاهی به آینده، تورم و افزایش هرچه بیشتر قیمت‌ها احتمالا طی 6 ماه آینده همچنان ادامه دارد.