loader image

جستجو

Netanyahu's book will narrate history

معاریو:
کتاب نتانیاهو تاریخ را نقل خواهد کرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «معاریو» در یادداشت خود ضمن اشاره به کتاب «بی‌بی» به نویسندگی نتانیاهو، نوشت:‌ تاریخ 10، 20 و 50 سال دیگر در این کتاب نقل می‌شود تا حقانیت بی بی و راه تبلیغ او برای اسرائیل اثبات شود و یا خدای ناکرده مشخص شود که او اشتباه کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه معاریو در یادداشت خود نوشت: نقل قولی از کتاب: تاریخ پیش روی خود را بنویسید: هفتم این ماه، ماه حشوون. و این شعار را به خاطر بسپارید: «یا انتخاب کنید یا پشیمان شوید. یا انتخاب کنید و پشیمان شوید.»

عنوان کتاب «بی بی» و در بالای آن نام نویسنده: بنیامین نتانیاهو نوشته شده و روی جلد عکس شخصی وجود دارد که در دوره حیات دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) طولانی‌ترین نخست‌وزیر بوده است.

وی توضیح می‌دهد که چگونه ‌به‌عنوان یک افسر رزمی در رأس یک تیم در یک گشت عمومی به هواپیمایی که تروریست‌ها در آن گروگان‌ها را نگه می‌داشتند، نفوذ کردند.

او در مورد کفش‌های چتربازان می‌نویسد که ‌آن‌ها مانند سربازان رزمی ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌پوشیدند.

معمولا رهبران پس از بازنشستگی بیوگرافی خود را می‌نویسند. با اینکه در چهره نتانیاهو در این کتاب اثری از دوران پس از بازنشستگی ظاهر نمی‌شود.

این کتاب، البته، برای هر کسی در جهان که به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علاقه‌مند است، اهمیت دارد و‌ سال‌ها بعد در بسیاری از کتابخانه‌ها خواهد بود.

تاریخ 10، 20 و 50 سال دیگر در این کتاب نقل می‌شود تا حقانیت بی بی و راه تبلیغ او برای اسرائیل (رژیم صهیونیستی)اثبات شود و یا خدای ناکرده مشخص شود که او اشتباه کرده است.

کتاب دیگری هم امسال منتشر شد که نمی‌توانم در این زمینه به آن فکر نکنم، این کتاب با عنوان «کتاب قرمز» نوشته عساف اینبری درباره زندگی رهبران دیگر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، یعنی رهبران اردوگاه چپ در حدود 60 سال پیش است.

او می‌گوید که تفرقه تحت رهبری ‌آن‌ها چقدر وحشیانه بود و تا آنجا کشید که کیبوتص‌ها منحل گردیدند و خانواده‌ها در تب و تاب بحث و نفرت از یکدیگر جدا شدند.

دولت‌ در آن زمان با وجود شور و شوق صهیونیستی اشتباهات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و انسانی مرتکب شد.

کتاب بی بی مرا متقاعد می‌کند که در اکثر حرکاتش حق با وی بود، حداقل بر اساس آنچه امروز می‌توان قضاوت کرد.

در آن کتاب 60 سال‌ پیش را دوباره بررسی و با آنچه بی‌بی در کتاب خود نوشته، مقایسه می‌کنیم و خواهیم دید آینده چگونه خواهد بود.