loader image

جستجو

What will Gadi Eisenkot bring to politics1

کان 11:
گادی آیزنکوت چه چیزی را به سیاست خواهد آورد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «کان 11» در گزارش تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که گادی آیزنکوت چه چیزی را به سیاست خواهد آورد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات، شبکه خبری کان 11 در گزارش تازه خود نوشت:‌ آن‌ها تقریباً بی‌وقفه به سمت سیاست هجوم می‌آورند، بالاخره هر ژنرالی می‌خواهد به ژنرال بودن خود ادامه دهد، فقط بدون یونیفرم. آن‌ها می‌خواهند سیاستمداران پیشرو در کشور باشند، اما بیشتر آن‌ها در لجن سیاسی و در قسمت خاکستری روزمره سیاست اسرائیل(رژیم صهیونیستی) غرق شده‌اند.

اکنون زمان آن رسیده است که «گادی آیزنکوت» -رئیس سابق ستاد- این حرکت تقریباً اجتناب‌ناپذیر را انجام دهد.

از هرکسی که بپرسید به شما خواهد گفت که آیزنکوت در ارتش، رهبری، وفاداری و درستکاری از خود نشان داد.

او تمایل داشت کارها را بدون سر و صدا انجام دهد، اما از اصرار و ایستادگی دریغ نکرد. یک بار به‌عنوان فرمانده گروهان حتی از انجام دستور خودداری کرد. فقط یک سوال باقی می‌ماند: آیزنکوت با این حجم گذشته نظامی ‌در سیاست چه خواهد کرد؟

«سرتیپ گیورا» اینبار، فرمانده سابق ایزنکوت، می‌گوید که رئیس سابق ستاد «نه در چشم فرماندهانش و نه در چشم زیردستانش تلاش نمی‌کند کسی را راضی کند، او آنچه را که درست است، انجام می‌دهد».

او متأسفانه موافق است که این دقیقاً همان چیزی است که در سیاست نباید انجام شود.

همچنین «یاریو مازور» -کارگردان فیلم ایزنکوت- در مورد سیاستمدار جدید نیز چیزهای مشابهی می‌گوید: «او دلیلی ندارد خود را به چیز دیگری تبدیل کند یا دیگران را فریب دهد، آنچه می‌بینید همان چیزی است که او هست».

اما مشکل این است که وقتی به عرصه سیاست می‌روی، باید لباس مبدل بپوشی.

مازور هیجان‌زده نیست و با اطمینان این را می‌گوید: «آیزنکوت اطرافیانش را مجبور به تغییر می‌کند و اتفاقاً آن‌ها هم این را می‌دانند و این احساس من است که او به سیاست آمده و قرار است به ما درسی بدهد. بنابراین، آیزنکوت با این چهره وارد سیاست می‌شود.

ما صبورانه منتظر نتیجه و تأثیر وی خواهیم بود و وقتی سخن از سیاست ما به میان می‌آید، چیز زیادی از آن وجود ندارد.