loader image

جستجو

Liz Cheney's phone conversation with Joe Biden

دیلی میل:
گفت‌و‌گوی تلفنی لیز چنی با جو بایدن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «دیلی میل» در گزارش تازه خود از گفت‌وگوی تلفنی لیز چنی با جو بایدن خبر داد و نوشت: پیش‌بینی می‌شود جمهوری‌خواهان در صورتی که در ماه نوامبر کنترل مجلس نمایندگان را به دست بیاورند، این کمیته تحقیق را منحل کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه دیلی میل در گزارش تازه خود خبر داد:‌«لیز چنی» -نماینده جمهوری‌خواه آمریکا- و منتقد سرسخت «دونالد ترامپ» -رئیس‌جمهور پیشین این کشور-، روز سه‌شنبه در انتخابات مقدماتی میان‌دوره‌ای ایالات متحده از هریت هیگمن شکست خورد. هریت هیگمن حمایت رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را با خود دارد.

لیز چنی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در پی شکستش از رقیب اصلی مورد حمایت دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی هفته گذشته، گفت‌و‌گوی «بسیار، بسیار خوبی» با جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور داشته است.

چنی گفت او و بایدن درباره «اهمیت اولویت دادن به کشور به جای جناحی‌گری» گفت‌و‌گو کرده‌اند.

وی از اظهار نظر قطعی درباره نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024 خودداری نمود، ولی اعلام کرد برنامه فوری او شامل مبارزه علیه «انکارکنندگان انتخابات» می‌شود.

چنی با اشاره به فعالیت‌های کمیته تحقیق درباره حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره گفت امیدوار است مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فصل پاییز در این کمیته شهادت دهد.

لیز، دختر دیک چنی، معاون جمهوری‌خواه رئیس‌جمهور پیشین آمریکا است.

وی از جایگاه خود در این کمیته که درباره حمله ششم ماه ژانویه معترضان به کنگره تحقیق می‌کند، برای جلب توجه به اقدامات دونالد ترامپ در آن روز و ادعاهای کذب رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره پیروزی خود در انتخابات سال 2020 استفاده کرده است.

پیش‌بینی می‌شود جمهوری‌خواهان در صورتی که در ماه نوامبر کنترل مجلس نمایندگان را به دست بیاورند، این کمیته تحقیق را منحل کنند.

نمایندگان جدید کنگره ماه ژانویه کرسی‌های خود را در اختیار خواهند گرفت.