loader image

جستجو

The conversation between Herzog and Putin after the crisis of the Jewish Agency

کان 11:
گفتگوی هرتزوگ و پوتین در پس بحران آژانس یهود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «کان 11» در یادداشت اخیر خود با اشاره به گفتگوی هرتزوگ و پوتین در پس بحران آژانس یهود،‌ نوشت: دو طرف درباره موضوعات مختلف دوجانبه بین دو کشور و از جمله چالش‌های یهودیان خارج از کشور گفتگو کردند.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری کان 11 در یاداشت اخیر خود نوشت:  با توجه به درخواست روسیه برای بستن آژانس یهود، اسحاق هرتزوگ، امروز سه‌شنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگویی که از سوی دو طرف مثبت ارزیابی شد، صحبت‌هایی کردند.

براساس بیانیه دفتر هرتزوگ، دو طرف درباره موضوعات مختلف دوجانبه بین دو کشور و از جمله چالش‌های یهودیان خارج از کشور گفتگو کردند.

در این گفتگو توافق شد که گفتگوها در این زمینه از طریق ادارات مربوطه دو کشور ادامه یابد که اسرائیل انتظار دارد نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

بر اساس این اطلاعیه، گفتگو که در فضایی مثبت انجام شد، طولانی، صادقانه و صریح بود.

رئیس‌جمهور روسیه بر تعهد شخصی خود به بزرگداشت هولوکاست و مبارزه با یهودی‌ستیزی تأکید کرد و قول داد که همچنان در کنار جوامع یهودی روسیه و خارج از کشور باشد.

هرتزوگ کسی است که به درخواست «یائیر لاپید» -نخست‌وزیر- و با هماهنگی وزارت امور خارجه این گفتگو را آغاز کرد.

کرملین گفت که این دو «بر مشکلات عملکرد سازمانی در فدراسیون روسیه که نماینده منافع آژانس یهود است» صحبت کردند.

همچنین گزارش شده است که تعدادی از موضوعات همکاری دوجانبه از جمله در زمینه بشردوستانه با در نظر گرفتن میراث غنی تاریخی روابط روسیه و اسرائیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این زمینه، روسای جمهور درباره سهم تعیین‌کننده ارتش سرخ در پیروزی بر نازیسم و ​​نجات یهودیان از نابودی در طول جنگ بزرگ میهنی و همچنین نقش مثبت یهودیان در عرصه اجتماعی و فرهنگی در روسیه صحبت کردند.

توجه به این واقعیت که گفتگو مثبت تعریف شد، فرض بر این است که تماس‌ها هر چه که باشند نتایج مثبتی نیز خواهند داشت.