loader image

جستجو

Ukrainian Jews need Israel 9

استارز اند استرایپز:
یهودیان اوکراین به اسرائیل نیاز دارند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «استارز اند استرایپز» در مقاله‌ای ضمن اشاره به اینکه یهودیان اوکراین به اسرائیل نیاز دارند، نوشت: روابط امنیتی اسرائیل با روسیه محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند که نمی‌توان بر آن‌ها فائق آمد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطلعات سورین، روزنامه استارز اند استرایپز در مقاله‌ای به‌قلم «جف استاین»«جان هادسون» نوشت: رهبران اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از ارائه تسلیحات یا سیستم‌های دفاعی به اوکراین خودداری کرده‌اند.

به دلیل ترس از به خطر افتادن روابط امنیتی این کشور با روسیه از پیوستن به تحریم‌های اقتصادی غرب خودداری کرده‌اند.

همچنین قابل ذکر است که کرملین به هواپیماهای اسرائیلی اجازه می‌دهد محموله‌های تسلیحاتی ایران را بر فراز حریم هوایی تحت کنترل روسیه در سوریه که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آن را برای دفاع ملی خود حیاتی می‌داند، هدف قرار دهد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که روسیه از صدها پهپاد ایرانی برای هدف قرار دادن اوکراین استفاده می‌کند و دور دیگری از حملات این هفته این کشور را هدف قرار داده است.

اطلاعات غربی همچنین دریافته است که مسکو و تهران بر سر طرحی برای ساخت سلاح‌های طراحی شده توسط ایران در خاک روسیه به توافق رسیده‌اند.

موضع اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خشم «ولودیمیر زلنسکی» -رئیس‌جمهور اوکراین- را برانگیخته است؛ او شخصاً درخواست سیستم پدافند هوایی گنبد آهنین اسرائیل را داده است.

زلنسکی که یهودی است، هنگام درخواست کمک به هولوکاست استناد کرده است؛ کاری که باعث خشم رهبران اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شد و او را به خاطر این مقایسه سرزنش کردند.

«مایکل برادسکی» -سفیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در کی‌یف- اذعان کرد که از ناامیدی برخی یهودیان اوکراینی اطلاع دارد، اما تأکید کرد که روابط امنیتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با روسیه محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند که نمی‌توان بر آن‌ها فائق آمد.

او گفت که اکثر یهودیان اوکراین می‌دانند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در موقعیت سختی قرار دارد.

برادسکی در مصاحبه‌ای گفت: «هیچ دولتی در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این منافع را برای هیچ کس دیگر از جمله اوکراینی‌ها به خطر نمی‌اندازد.»

برادسکی خاطرنشان کرد که برخلاف آمریکا و اروپا، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بخشی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیست. وضعیت ما بسیار شکننده‌تر است.

«دبورا لیپستاد» -سفیر و فرستاده ویژه آمریکا برای نظارت و مبارزه با یهودی‌ستیزی- از اظهار نظر درباره تصمیمات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خودداری کرد.

اما او گفت که با نزدیک شدن به حانوکا( یکی از جشن‌های باستانی یهودیان است که خاطره پیروزی‌های کهن را در یاد مردم یهود زنده می‌کند) و با توجه به اینکه سیاست‌های خاص مربوط به روسیه در سرزمین‌های اشغالی و «معنی» آن مبنی بر اینکه رهبران اوکراین «نازی» هستند،

آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد «طنین بسیار قوی» در جامعه یهودی در آمریکا دارد.

آمریکا به‌ صراحت اعلام کرده است که از همه متحدانش از جمله اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌خواهد که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه اعمال کنند و به اوکراین کمک کنند.
مقامات آمریکایی آشنا به این موضوع که به شرط ناشناس ماندن برای تشریح گفت‌و‌گوهای دیپلماتیک خصوصی صحبت کردند، گفتند که هرگز به‌اندازه متحدان ناتو در اروپا، از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) انتظار حمایت زیادی نداشتند، اما همچنان ناامید هستند.

رهبری آینده اسرائیل(رژیم صهیونیستی) سیگنال‌های متفاوتی ارسال کرده است. نخست‌وزیر بعدی این کشور، «بنیامین نتانیاهو» پوتین را «دوست» خطاب کرده است.

اما در طول مبارزات انتخاباتی‌اش اشاره کرد که ممکن است موضوع معذوریت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای ارائه سلاح به اوکراین را بازبینی کند.

به گفته سایر افراد آشنا با این موضوع، «نفتالی بنت» -نخست‌وزیر قبلی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- به‌طور خصوصی به زلنسکی هشدار داد که اگر زلنسکی از زورگویی برای تحت فشار قرار دادن مجدد استفاده کند، عواقبی در پی خواهد داشت.