loader image

جستجو

The truce does not stop Hezbollah's threat against Israel

جروزالم پست:
آتش‌بس تهدید حزب‌الله علیه اسرائیل را دفع نمی‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جروزالم پست» در گزارشی ضمن اشاره تاسیسات پیچیده زیرزمینی حزب الله و آماده باش برای انتقام از دولت یهود، تاکید کرد: آتش‌بس تهدید حزب‌الله علیه اسرائیل را دفع نمی‌کند

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «کرن ستون» گزارشی در نشریه جروزالم پست منتشر کرد که در آن آمده است: گروه تروریستی حزب‌الله لبنان روز جمعه ویدئویی را منتشر کرد که در آن آنچه را که ادعا می‌کرد یک تأسیسات زیرزمینی پیچیده است که می‌تواند برای حمله به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مورداستفاده قرار گیرد را به نمایش می‌گذارد.

این نشریه در زمانی منتشر شد که تنش‌ها بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و حزب‌الله افزایش یافت، چند هفته پس از آن که اسرائیل فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد این گروه را در بیروت ترور کرد.

حزب‌الله عهد انتقام گرفت از دولت یهود که از آن زمان تاکنون در حالت آماده‌باش به سر می‌برد.

این ویدئو اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را که حداقل از بخشی از شبکه تونل حزب‌الله برای چندین سال مطلع بوده، شوکه نکرد.

این فیلم کامیون‌هایی را نشان می‌دهد که از میان تونل نورانی عبور می‌کنند و اندازه و پیچیدگی آن را به نمایش می‌گذارند.

یکی از موارد نادر در مورد این ویدئو، ترجمه آن به انگلیسی، علاوه بر زبان عبری بود، شاید تلاشی برای تهدید نیروهای نظامی خارجی که برای آماده‌سازی برای تشدید تنش احتمالی بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، حزب‌الله و ایران به منطقه بسیج شده‌اند.

«سریت زهاوی» بنیان‌گذار و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش آلما، موسسه‌ای متخصص در مطالعات تروریسم، به مدیا لاین گفت: «حزب‌الله دائماً چنین ویدیوهایی را در طول جنگ منتشر کرده است. آن‌ها همیشه برای استفاده از تونل‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند. در نهایت، این موضوع تصمیم‌گیری برای انجام یا عدم انجام آن است.»

او افزود: «آن‌ها به همه در منطقه سیگنال می‌دهند که این‌ها توانایی‌های ما هستند و این چیزی است که ما می‌دانیم چگونه انجام دهیم.»

در حالی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) منتظر انتقام حزب‌الله برای ترور شکر است، همچنین درخواست‌هایی برای انجام یک حمله پیشگیرانه علیه حزب‌الله مطرح شده است.

علاوه بر این، ترور اسماعیل هنیه، رهبر گروه تروریستی حماس مستقر در غزه، ساعاتی پس از کشته شدن شکر در تهران، تهدیدات ایران را نیز تشدید کرده و نگرانی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را برانگیخته است.

نیروهای آمریکایی و انگلیسی به‌طور قابل‌توجهی حضور خود را در منطقه افزایش داده‌اند و ناوهای هواپیمابر، زیردریایی‌ها و سایر نیروها به منطقه بسیج شده‌اند.

«یاهوشوآ کالیسکی» محقق ارشد موسسه مطالعات امنیت ملی [INSS] در تل‌آویو، به مدیا لاین گفت: هدف حزب‌الله ترساندن و بازداشتن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از حمله به لبنان است. اعضای «محور شرارت» مانند کره شمالی، ایران و حزب‌الله همگی در جنگ روانی متخصص هستند.

هفته گذشته، حزب‌الله همچنین ویدیویی را منتشر کرد که در آن نیروهای رضوان، نیروهای کماندوی مخفی و نخبه این گروه حضور داشتند.

این فیلم سربازان نقاب‌دار را نشان می‌دهد که برای حمله آماده می‌شوند و مرز اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در پس‌زمینه است.

ارتش اسرائیل [IDF] روز شنبه اعلام کردند که یک حمله هوایی در منطقه صور لبنان انجام داده‌اند که طی آن حسین ابراهیم کاسب، یکی از فرماندهان نیروی رضوان حزب‌الله کشته شد.

کشتار هدفمند تنها یکی از یک سری حملاتی بود که این نیرو را هدف قرار می‌داد.

حزب‌الله و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بیش از 10 ماه است که از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس با یکدیگر تبادل آتش داشته‌اند.

یک روز پس از حمله حماس در 7 اکتبر که جرقه جنگ را آغاز کرد، حزب‌الله شروع به شلیک راکت و پهپادهای تهاجمی به شمال اسرائیل کرد.

در پاسخ، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) صدها حمله هوایی علیه این گروه انجام داده است که توسط اسرائیل، آمریکا و اتحادیه عرب و سایر کشورها ‌به‌عنوان یک سازمان تروریستی طبقه‌بندی‌شده است.

بر اساس گزارش اخیر مرکز آلما، حزب‌الله هم از سوی کره شمالی و هم ایران در پیشروی خود به سمت شبکه تونل‌های زیرزمینی عظیمی که در اعماق خاک لبنان قرار دارد، کمک شده است.

از این تونل‌ها نه تنها ‌به‌عنوان تونل‌های تهاجمی فرامرزی برای حمله به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) استفاده می‌شود.

علاوه بر این، شبکه گسترده‌ای از تونل‌ها در داخل لبنان وجود دارد که مقر آن در بیروت را به مراکز لجستیکی در مناطق دیگر و مواضع دفاعی آن در جنوب لبنان در مرز با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) متصل می‌کند.

این تونل‌ها امکان بسیج نیروها و تسلیحات حزب‌الله را به دور از چشم اطلاعات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) فراهم و از شناسایی حیاتی برای عملیات این گروه تروریستی فرار می‌کند.

قطعنامه 1701 سازمان ملل متحد که به آخرین جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله در سال 2006 پایان داد، قرار بود این گروه تروریستی را از مرز دور کند اما این کار را نکرد.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد، حزب‌الله را از بهبود مستمر توانمندی‌های خود و تبدیل شدن به مهیب‌ترین دشمن اسرائیل منع نکرده‌اند.

زهاوی گفت: پس از هفتم ماه اکتبر مشخص است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نمی‌تواند با چنین توانایی‌هایی در مرز خود کنار بیاید. «این مسئله قابل‌قبول نیست. آتش‌بس راه‌حلی برای ساکنان شمال نیست.

باید مکانیزمی وجود داشته باشد که حزب‌الله را خلع سلاح کند. قطعنامه‌های قبلی سازمان ملل ثابت کرده است که نمی‌توانند به این هدف دست یابند.»

برای رسیدن به این هدف، پس از تلاش‌های میانجی‌گری بی‌شماری توسط آمریکا، فرانسه و سایر کشورها، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ممکن است حمله به حزب‌الله را انتخاب کند.

اسرائیلی‌ها به تلاش‌های میانجی‌گری یا اعتماد حزب‌الله برای حفظ چنین توافق‌هایی اعتقاد چندانی ندارند.