loader image

جستجو

The Yemeni fire is fragile and far from ideal

العربیه:
آتش‌بس یمن شکننده و  دور از شرایط ایده‌ال است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «العربیه» در یادداشت تازه خود با اشاره به صحبت‌های فرستاده سازمان ملل متحد به یمن در حاشیه نشست افتتاحیه مجمع بین‌المللی یمن،‌ نوشت: آتش‌بس با میانجیگری سازمان‌ملل در یمن، شکننده و دور از شرایط ایده‌ال است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری العربیه در یادداشت تازه خود نوشت‌: «هانس گروندبرگ» -فرستاده سازمان ملل متحد به یمن- در حاشیه نشست افتتاحیه مجمع بین‌المللی یمن در استوکهلم، پایتخت سوئد اعلام کرد که تمدید آتش‌بس دوماهه، نخستین گام در مسیر دستیابی به توافق صلح گسترده‌تر است.

وی شنبه 28 خرداد از همه طرف‌های یمنی خواست برای حفظ آتش‌بس از برخی خواسته‌های خود چشم‌پوشی کنند.

او خاطرنشان کرد که آتش‌بس با میانجیگری سازمان ملل در یمن، شکننده و دور از شرایط ایده‌ال است.

فرستاده سازمان ملل به یمن با بیان اینکه این وضعیت نیازمند روند سیاسی جامع و پایدار است، افزود راه‌حل‌های موقت، منجر به برقراری صلح نمی‌شود.

گروندبرگ گفت: «تمدید آتش‌بس دوماهه در یمن که مردم را نسبت به بازگشت اوضاع به وضعیت عادی امیدوار کرد، نخستین گام در مسیر دستیابی به توافق صلح گسترده‌تر است».

این دیپلمات سوئدی اظهار داشت که آتش‌بس، «فرصت بی‌سابقه‌ای را در اختیار مردم یمن قرار داد و همزمان امکان مشارکت در روند حل‌وفصل سیاسی را نیز به ما می‌دهد».

از سوی دیگر به گزارش «آسوشیتدپرس»، «حسین امیرعبداللهیان» -وزیر خارجه ایران- پیشتر در یک توییت، حوثی‌ها را به سربازگیری کودکان ترغیب کرده بود.

امیرعبداللهیان چندین سال پیش در توییتی نوشت: «بازی جدید ریاض در یمن، محکوم به شکست است. انصارالله و متحدان آن‌ها مؤثرترین بخش مقاومت و راه‌حل سیاسی هستند».